Hlavní výhodou nosiče raket má být to, že umožní vypouštět rakety bez ohledu na počasí. Start letadla není tak náchylný, jako start rakety. Její motory se zažehnou až nad vrstvou mraků, starty by tak měly být mnohem bezpečnější i levnější nad mraky. Touto technologií se má do kosmu vynášet šest tun nákladu. Podle dalšího muže v pozadí, Elona Muska (šéfa firmy SpaceX), stavba Stratolaunche je jednoduchá. Stačí vzít a upravit stroj White Knight 2, od firmy Virgin Galactic, na křídla jí přiděláte po třech motorech z Boeingu 747 a mezi dva trupy se pověsí upravená raketa Falcon 9.
Projekt Stratolaunch je v běhu už šestým rokem. Nyní jsou plánovány první ostré testy zatím ale jen v odlehčené verzi. S raketou v podvěsu se má směrem k nízké oběžné dráze vypravit v roce 2019. Podle vyjádření Jeana Floyda ( výkonného ředitele Stratolaunch Systems Corporation), byly zbytné podpůrné struktury v průběhu minulých několika týdnů odmontovány. Testovat se totiž budou zatím palivové systémy a motory. Kolos, který bude hmotný 226 796 kg, stojí nyní poprvé na svých 28 kolech. Obr se honosí celou řadou „nej“, například největším rozpětím křídel, které je úctyhodných 117 metrů.
Video: StratoLaunch: Worlds largest plane, Bigger than Antonov