Z propočtů a dosavadních testů technikům vychází, že nová koncepce s příhradovou vzpruhou křídlo nejen vylehčí ale tenký profil sníží i jeho čelní odpor. Výsledkem by mělo být snížení spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého nejméně o 50 % ve srovnání se současnou technologií využívanou u dopravních letadlech a o 4 až 8 % nižší spotřeba v porovnání s nejvyspělejší technologií uplatněnou v nových typech křídel za dodržení konvenčního řešení (bez podpěry).
Model na obrázku v aerodynamickém tunelu, jehož testy probíhají v aerodynamickém tunelu v NASA Ames Research Center v Silicon Valley, má o 50 % větší rozpětí křídel než srovnatelná letadla s křídly vyrobenými stávající technologií. Dizajn křídla je výstupem projektu NASA Advanced Air Transport Technology. Ten je zaměřen na zlepšování energetické účinnosti, snižování emisí a hluku aniž by to nepříznivě ovlivnilo bezpečnost cestujících.
Literatura: NASA