Tento týden německá automobilka Mercedes-Benz vnesla do světa automobilismu rozruch hned dvakrát. Reklamou na nichž jsou slepice a produktem na novou technologii tlumení rázů při přejezdu nerovností využívající senzory a stereokamery.
Slepičí pohled na svět je povedená metafora pro divy technologického pokroku, která slibuje řidiči stabilitu za všech okolností. Ve skutečnosti spojuje výhody aktivního systému odpružení Active Body Control (ABC) s povrchem vozovky a funkce Scan- stereo kameru , která snímá cestu před autem a registruje stav, zvedání a klesání povrchu vozovky.
Pružící systém dostává informaci před tím, než kolo najede na nerovnosti o tom, jakého jsou rázu a podle toho přes počítač nastaví charakteristiku magnetického tlumiče. A protože jsou kamery dvě, pracují separátně pro každou stranu kol.
Kamery jsou umístěny v horní části čelního skla, skenují boule a hrboly s přesností tří milimetrů patnáct metrů před vozidlem. Data v systému odpružení upravují jeho charakteristiku stokrát za sekundu. Systém by měl vše zvládat i při rychlosti okolo sta kilometrů za hodinu.
Myšlenku magie Body Control je přesně to, co avizuje vtipná reklama se slepicemi. Hlavy jim zůstávají stále v klidu, ač se dole děje co chce.