I u nás mají výrobci paliv od roku 2007 tyto složky povinně přimíchávat. Od 1.6.2010 je tento podíl zákonem stanoven na 4,1 % pro benzín a 6,0 % pro naftu. Benzín i nafta jsou jen díky nim dražší. V roce 2012 byla benzín v průměru dražší o necelých 10 haléřů a nafta dokonce o 44 haléřů na litr. Průměrný motorista jezdící na naftu tak na údajné zachraňování ledních medvědů vydal v roce 2012 přibližně 500 Kč.
Majitel benzínového motoru na tom byl lépe, zaplatil navíc průměrně jen 100 Kč a v roce 2012 bylo dokonce několik málo týdnů, kdy líh benzín nepatrně zlevňoval. Zdánlivě malé částky navíc od každého z nás však v celkovém objemu dávají dosti velká čísla. Celkem motoristé vydali při tankování navíc v roce 2011 2,8 miliard korun a roce 2012 jen o něco méně a to 2,4 miliard korun.
K celkovému účtu za biopaliva je třeba ještě připočítat ještě přibližně jednu miliardu korun. Tolik totiž stát tratí na tom, že biopaliva jako E30 a E85 jsou z velké části osvobozena od spotřební daně. A tak stát například v roce 2011 nevybral daně ve výši 1,068 miliard korun a v roce 2012 už 1,390 miliard korun. Nejen Kverulant patrně nepochybuje, že stát si tuto ztrátu vykompenzovat na jiných daních. A tak za biopaliva platíme všichni a nikoliv jen motoristé, kteří by si to podle ekologů možná zasloužili. Ročně nás všechny tahle legrace přijde na skoro 4 miliardy korun.
V roce 2011 nás biopaliva stála navíc 3,863 miliard korun. V roce 2012 to bylo 3,765 miliard korun.
Ale existují i dobré zprávy. Podíl biopaliv první generace, vyráběných z potravinářských a energetických plodin již nemá překročit hranici 6% energie spotřebované v dopravě. To samo o sobě znamená, že původní cíl 10% biopaliv v roce 2020 je opuštěn a nejen čeští motoristé nebudou muset připlácet na domnělou záchranu ledních medvědů ještě více než dnes. Kverulant je hrdý, že k rozhodnutí zastavit nárůst podílu biopaliv přispěl svojí kampaní proti biopalivům
Podrobnou zprávu, kterou stojí za to si přečíst, najdete pod názvem „biOOmyl?“ na stránce KVERULANT.ORG (Acta non verba, o.p.s)