Phantomu 102EX není hybrid ale jde o zcela bateriemi poháněné auto. Má se vydat na celosvětové turné a jeho trasa povede Evropou, Středním východem, Asii a Severní Amerikou. Šéf firmy Torsten Müller-Ötvös se o akci vyjádřil: „Vytvořili jsme první auto s bateriovým pohonem pro ultra-luxusní segment trhu. S tímto vozem chceme zahájit průzkum alternativních pohonů a ujasnit si, které technologie mohou být vhodné pro Rolls-Royce."
Jde o překvapivá slova, není to totiž tak dávno, co Rolls Royce koupil americkou společnosti SOFCo-EFS Holdings LLC. Po převzetí firmy zaměřené na vývoj palivových článků na tuhá paliva nejvyšší zástupci automobilky hovořili o vývoji hybridu Rolls-Royce Fuel Cell Systems. Mělo jít o první konkurenceschopný vysoce výkonný systém palivových článků využitelných k pohonu aut. Nic z toho nebylo a i tento veletoč vyvolává spíše rozpaky. V době, kdy všechny významné automobilky od Ameriky po Asii již mají své elektromobily jako součást nabídky, v případě Rolls-Royce nemá jít o vůz, který by si zájemci mohli v nejbližší době koupit. Výrobce aut se soškou „Spirit of Ecstasy“ chce tímto jedináčkem pouze „...zjišťovat reakce těch, co auto této značky již vlastní, veřejnosti a sdělovacích prostředků“.
Součástí plánovaného ostrého testu má být prověření akceptovatelného dojezdu mezi jednotlivými zastávkami na dobití a zda systém bude pracovat spolehlivě ve všech klimatických a povětrnostních podmínkách.
Podrobnosti o vozu jsou udržovány v tajnosti a budeme je moci zde doplnit až v den zahájení ženevské výstavy. O případné ceně se ale v duchu tradice, hovořit nebude.
„Kvalita zůstává, kdežto cena se zapomene .“ Frederick Henry Royce