Ne každý tank potřebuje dělo. Některé mohou usadit své oponenty ďábelským výkonem a extrémní jízdou. Mezi nimi vyniká nový stroj Ripsaw EV3-F1, luxusní sportovní tank pro milovníky extrémní jízdy od společnosti Howe & Howe. Podle jejich webu je to zatím nejvíce extrémní stroj, který postavili. A to je co říct.
Dvojčata Michael "Mike" a Geoffrey "Geoff" Howeovi, která jsou klíčovými osobami firmy, očividně milují pásová vozidla. Pásy dávají na všechno možné i nemožné. Specializují se na vývoj nových typů pásových, zejména obrněných vozidel. Proslulost si získali především řadou lehkých a velmi rychlých bojových tanků Ripsaw.
Americká armáda v současné době testuje tanky Ripsaw jako rychlá a obratná obrněná vozidla, která na dálku ovládá operátor z jiného obrněného vozidla, až do vzdálenosti 1 kilometru. Zbraňový systém tanku Ripsaw může pálit při řízení na dálku díky systému Advanced Remote Armament System (ARAS). Může přitom použít různé typy munice, smrtící i nesmrtící.
Nejnovější tank dvojčat Howeových Ripsaw EV3-F1 ale není ani bojový, ani řízený na dálku. Extrémní je ale rozhodně dost. Je to jednomístný stroj pro šílené jízdy v terénu, jehož pilot sedí na motoru Hellcat Hemi s objemem 12 litrů, který ze sebe dostane výkon 1 500 koní. S takovým spřežením to rozhodně musí být zážitek. Třítunový tank se řítí krajinou jako splašený. Videa hovoří sama za sebe.
Video: Ripsaw: Most obnoxious vehicle ever made!
Video: Ripsaw EV2 Extreme Luxury Super Tank 2015 1st Look
Robotic weapon station RS-1 Gremlin Crows 50cal
Literatura
Howe & Howe 16. 1. 2018.
Estonský pozemní bojový dron THeMIS ADDER má za sebou ostré střelby
Autor: Stanislav Mihulka (07.12.2016)
Americké tanky, letadla a lodě budou ovládat vlastní drony
Autor: Stanislav Mihulka (06.01.2017)
Do hybridní války na Ukrajině vstoupí pozemní bojoví roboti
Autor: Stanislav Mihulka (16.10.2017)
Diskuze:
Christie
Jakub Chalupnik,2018-01-23 15:07:24
Pripomina mi to jedno video na Youtube, kde Chieftain vysvetluje detaily konstrukce nejakeho tanku, tusim BT-2. J. Walter Christie, co vymyslel zaveseni kol, ktere se podle nej jmenuje, byl pry nadsenec do rychlosti, a nestavel ani tak tanky, jako zavodni auta, ktera mela jen shodou okolnosti jeste i pasy a delo :)
proč tank?
Tomas Munduch,2018-01-20 11:31:17
Nechápu proč by to měl být tank. Nemá dělo ani pancíř, zato má pásy, které ale tank mít nemusí.
Takže když dozer má pásy, tak je to taky tank?
Re: proč tank?
Jiří Kocurek,2018-01-20 13:09:00
Zcela stejnou připomínku můžete napsat k hasičskému vyprošťovacímu tanku a bude mít pravdu v tom, že nemá ani dělo, ani pancíř.
http://www.hzscr.cz/clanek/vyprostovaci-tank-vt-72b.aspx
Re: Re: proč tank?
Antonín Lejsek,2018-01-20 16:45:53
Ten hasičský tank má podle specifikací 46 tun. Ripsaw má 3,5 tuny. Už jen podle toho je to úplně jiná třída vozidla.
Re: Re: Re: Re: proč tank?
Oskar Zemcik,2018-01-25 16:28:09
Taky si myslím že slovo tank je zde použito nesmyslně a jak už to bývá zvykam spíše kvůli marketingu...
U toho hasičského vozidla se dá čekat pancéřování proti padajícím troskám a ohni se kterým může "bojovat". takže tam to tak přitažené za vlasy není.
Re: Re: Re: Re: Re: proč tank?
Milan Krnic,2018-01-25 19:26:27
Z článku cituji "Americká armáda v současné době testuje tanky Ripsaw". Dle definice, viz můj odkaz výše, to tedy tank je. Co si myslím pocitově, to v diskuzi neuplatním.
Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce