Dnes na jihozápadě Německa (štuttgardském letišti), dva piloti se dvěma, zatím „mrtvými“ pasažéry, provedli desetiminutový zkušební let s dvojkabinovou verzí označovanou jako platforma HY4.
Drak letadla postavil výrobce letadel Pipistrel. Vodíkový palivový článek je výsledkem spolupráce univerzity v Ulmu a společnosti Aerospace Center DLR.
Články poskytují letadlu dostatek elektrické energie, aby udržovalo trvale cestovní rychlost 165 kilometrů za hodinu. Na vzlet a přistání je ale potřeba výpomoc palubních baterií. S plnými nádržemi vodíku (jsou za sedačkami pasažérů) je dolet až 1500 km. S kuřákem na palubě ještě o kus dál.
Technická data
Rozpětí křídel 21,36 m
Délka 7,4 m
Hmotnost bez náplní a baterií 630 kg
Maximální vzletová hmotnost 1500 kg
Hmotnost pohonné jednotky s bateriemi a plnými nádržemi 400 kg
Výkon motoru 80 kW
Palivové články a baterie trvale poskytují 45 kW/45 kW (90 kW celkem)
Kapacita baterií 21 kWh
Maximální rychlost 200 km/h
Výkon motoru při cestovní rychlosti 140 km/h 26 kW
Dolet 750 – 1500 km
Literatura
Associated Press
NASA vyvíjí marsovské letadlo
Autor: Tomáš Kohout (04.07.2015)
První E-letadlo překonalo Lamanšský průliv
Autor: Josef Pazdera (11.07.2015)
Zpráva o stavu elektrických letadel v České republice
Autor: Martin Jahoda (07.09.2015)
Zeštíhlení křídla má snížit spotřebu pohonných hmot až o 50 %
Autor: Josef Pazdera (07.04.2016)
Diskuze: