Klíčovým prvkem úprav navržených Perrym je umístění ektromotorů do zadních kol. Nápad udělat to výměnou náboje kola je elegantní. Dovoluje totiž, aby vše ostatní, jako jsou ložiska, brzdový systém, závěsy kol,... zůstalo původní. Prstenec s cívkami (stator) se připevňuje na závěsné ramena kol. Samozřejmě, že do kufru auta je nutné naložit lithium-iontové baterie. Auto s tímto zařízením má na stejné množství paliva ujet o 50 až 100 procent kilometrů více. Výhodou tohoto řešení je, že v případech, kdy je potřeba převézt něco objemnějšího, lze baterie ze zavazadlového prostoru snadno vyjmout.
Pro uskutečnění své vize Perry nadchnul celou řadu talentovaných studentů, kteří mu pomáhají vše doladit. Nyní jedná s několika potenciálními investory s jejichž finanční injekcí by mohli rozjet výrobu. „Plug-in gas-saving kit“ by měl být časem k dispozici na všechny hlavní typy aut. Využíváním trakčních motorů by měla klesnout spotřeba pohonných hmot, stejně jako produkce emisí o 39 %.
Pramen:
MTSU
Energy Saving Trust Low Carbon R and D program
Diskuze: