Domácká úprava aut na hybrid  
V roce 2009 bývalý inženýr IBM přišel s nápadem dát vlastníkům starších aut možnost si předělat své miláčky na hybridy s elektrickým pohonem. Úprava nezasahuje do konstrukčních prvků aut a spočívá v namontování sady přídatných součástek. Nemá stát více než tři až pět tisíc dolarů. Tento měsíc Charles Perry se svým týmem z Middle Tennessee State University předvedl, jak jsou v realizaci svých plánů daleko.

 

 

Zvětšit obrázek
Dr. Charles Perry ukazuje náboj kola (rotor) namontovaný na Hondě station wagon (Kredit MTSU)



Klíčovým prvkem úprav navržených Perrym je umístění ektromotorů do zadních kol. Nápad udělat to výměnou náboje kola je elegantní. Dovoluje totiž, aby vše ostatní, jako jsou ložiska, brzdový systém, závěsy kol,... zůstalo původní. Prstenec s cívkami (stator) se připevňuje na závěsné ramena kol. Samozřejmě, že do kufru auta je nutné naložit lithium-iontové baterie. Auto s  tímto zařízením má na stejné množství paliva ujet o 50 až 100 procent kilometrů více. Výhodou tohoto řešení je, že v případech, kdy je potřeba převézt něco objemnějšího, lze baterie ze zavazadlového prostoru snadno vyjmout.

 

Pro uskutečnění své vize Perry nadchnul celou řadu talentovaných studentů, kteří mu pomáhají vše doladit. Nyní jedná s několika potenciálními investory s jejichž finanční injekcí by mohli rozjet výrobu. „Plug-in gas-saving kit“ by měl být časem k dispozici na všechny hlavní typy aut. Využíváním trakčních motorů by měla klesnout spotřeba pohonných hmot, stejně jako produkce emisí o 39 %.


 

Zvětšit obrázek
Náboj kola (vlevo) je jediná věc, která se na autě vyměňuje. Vpravo je vidět věnec indukčních cívek. (Kredit: MTSU)

 

Pramen: 

MTSU

Energy Saving Trust Low Carbon R and D program

 

 

 

 

 

Datum: 26.07.2012 08:02
Tisk článku


Diskuze:

Další informace?

Roman Nepšinský,2012-07-28 14:47:22

Odkazované video nefunguje (soubor nenalezen) a ani zdroj článku se mi nepovedlo najít. Zajímalo by mě, nakolik je ten projekt věrohodný, a co dalšího kromě pohonu elektromotorů z akumulátorů nabízí. Čím se vůbec výkon řídí, je odpojitelný? Akumulátory se dobíjí jen ze sítě, nebo se využívá i rekuperace, případně alternátor? Do kterých systémů se musí dál zasáhnout, aby to fungovalo (brzdy na zadní kola? abs? OBD?)

Odpovědět


Pane Nepšinský

Eman Vanek,2012-07-30 08:31:34

najeďte si myší nad obrázek nebo pod obrázek a klikněte. Otevře se Vám stránka university. Kdyby se Vám nezobrazovalo video, máte tam i soubor v mp3 ke stažení. Kdyby ani to nefungovalo, Zadejte v Googlu Middle Tennessee State University. Je to značně primitivní systém (do 3000 dolarů, u něj nemůžete očekávat rekuperaci. Když se doře podíváte na obrázek vlevo, zjistíte, že do brzd, ložisek,... se nezasahuje.

Odpovědět

mediální bluf?

Jan Trokar,2012-07-26 11:33:31

Zajímavé že moje Toyota jezdí již téměř osm let a baterie stále OK.

Spíše by jsem to považoval za mediální bluf okurkové sezony..

Odpovědět


Li-ion

Jan Jaroš,2012-07-30 00:05:25

To už tehdy Toyota dávala do svých vozů Li-ion akumulátory? :-)

Odpovědět

Co je to platné

Lubomír Denk,2012-07-26 10:59:56

když podle zkušeností uživatelů akumulátory i u těch nejnovějších elektrovozů nebo hybridů jdou po roce běžného provozu skorem na 50% své kapacity. A jak se ukazuje, kdo na elektrovozítko nebude mít klimatizovanou garáž, tomu akumulátory odejdou ještě dříve.

Viz třeba tady http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-maji-dalsi-problem-zivotnost-akumulatoru/

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz