Vyhledávací technologie od firmy Cortexica pracuje na principu lidského zraku, jen k tomu používá fotoaparát z mobilního telefonu. Jde o dotažení teorie, kterou vyvinuli v londýnské Imperial College, do praxe. V podstatě jde o obdobu čárového kódu, kde místo jednotlivosti dané sledem tenkých a tlustých čárek je individualita produktu „popsána“ obrazem. Něco jako když program na internetu sleduje, zda jste nepoužili fotku, na kterou má někdo autorská práva. I když z ní uděláte jen výřez, a nebo něco málo pozměníte, stejně program podle těch nejdůležitějších charakteristik pozná, že jste fotku „šlohli“. Jiné zhmotnění, než je dokazování porušení autorských práv, našla nyní tato technologie ve spojení s chytrým telefonem. Znalci dobrého moku již tuší o čem je řeč. Fajnšmekři na víno již využívají systém s označením WINEfindr. Aplikacím s jakým nyní přichází firma Cortexica, předpokládají marketingoví odborníci zářnou karieru. Autoři projektu tvrdí, že v blízké budoucnosti bude praxe taková, že pokud vás na ulici něco zaujme, třeba jak si někdo něco nese v košíku, postačí když si nenápadně uděláte fotku. Telefon už pak sám vyhledá odkud to má, kde to lze v blízkém okolí koupit levněji a jak se tam dostanete.
Praktická ukázka jak se pracuje s WINEfindrem:
Diskuze: