Rick Dobbertin je nadšenec, který obojživelná auta staví řadu let. Úspěch slavil se svým předchozím výtvorem Surface Explorer, jehož základ tvořila část pláště vyřazené cisterny na mléko. S tímto autočlunem absolvoval 30 000 mil po silnicích a 3 000 mil na moři.
Podrobnosti z předchozího Dobbertinova působení včetně fotografií najdete zde.
Dobertinův nynější výtvor "Hydrocar" je zcela nové koncepce. K prodeji jej donutila finanční krize a stroj dal do aukce na eBay, kde bude ještě týden.
Pod kapotou téměř čtyřtunového Hydrocaru se skrývá mohutný devět a půl litrový motor z Chevroletu (572 Merlin), který je spojen s manuální čtyřrychlostní převodovkou Quadzilla 4L80-E. Poháněná je přední náprava, ale ovladatelné jsou obě dvě. Servomotory na zadní nápravě umožňují dobrou manevrovatelnost a se strojem lze provozovat i pohyb do strany, takzvaný „krabí“.
Plavbu po vodě zajišťuje šestilopatkový šroub poháněný 750 koňovým ASD-6 Arneson Surface Drive.
Vnitřní sekce Hydrocaru jsou z nerez oceli, postranní plováky, jež na silnici plní funkci nárazníku, jsou hliníkové.
Na silnici se pohybuje na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin (P265/70R17), jejichž zimní vzorek usnadňuje výjezdy z vody na souš a jízdu po rozbahněném terénu.
V kokpitu je přístrojová deska s dvaceti pěti přístroji. Pod nimi jsou tři páčky. Jednou se spouští boční plováky, druhou se zvedají nápravy s koly, třetí slouží k uzavírání podběhů pro snížení odporu při rychle plavbě. Důležité funkce monitoruje 16 LED diod. Než se řidič-kapitán vydá na cesty, měl by vědět k čemu je všech čtyřicet pět vypínačů.
Technická data Hydrocaru:
Délka 6,82 m
Šířka bez bočních plováků 2,44 m, s plováky 3,15 m.
Světlá výška 18 cm.
Rozvor 3,14 m.
Hmotnost 3 855,5 kg
Stroj byl vyroben v jediném exempláři a pokud na to máte, může být z Hydrocaru váš miláček a nebo se můžete stát miláčkem, který za něj zaplatil.
Další fotografie a podrobnosti ZDE.
Diskuze: