Elektrický skútr Ev-neo  
Honda představila skútr poháněný novými, rychlo-dobíjejícími lithium-ionovými bateriemi.


 

Zvětšit obrázek
Ev-neo s nabíječkou a rychlonabíječkou.

Dojezd  skútru Ev-neo je 30 kilometrů. Maximální rychlost okolo 30 kilometrů za hodinu. Rychlonabíjecí lithium-ionové  baterie jsou od koncernu Toshiba a v případě potřeby je lze  na 80 % kapacity dobít během 20 minut. Běžné nabíjení trvá okolo čtyř hodin.  Dojezd je volen  tak, aby vyhovoval spíše podnikům.  Výkonově má být skútr srovnatelný s těmi, jež jsou osazeny klasickými benzínovými motory o obsahu 50 ccm. Pro mnohé uživatele (osobní použití) dojezd  nemusí stačit.  Výrobce se ale nechal slyšet, že i to je na programu dne, takže varianty s větší kapacitou baterií jsou již zřejmě v přípravě.


 

Zvětšit obrázek
Další z mobilních zařízení vyvíjených Hondou, tentokrát jednokolový U3-X

Trend snižování emisí v Japonsku nabírá na síle, jak lze vidět v oblasti automobilů, kde se o přízeň zákazníků již delší dobu snaží například u nás známá Toyota Prius. Konkurent Nissan chce letos překvapit se svou Altimou. Třetí z velkých hráčů Mitsubishi  rozjíždí svůj MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle). Zatímco na trhu s auty se sníženými, nebo nulovými emisemi začíná být tlačenice, v nabídce jednostopých vozidel tomu zatím tak není. Dosud byly elektrokola a motorky na elektrický pohon doménou jen malých firmiček a proto experti prorokují masovému nasazení japonského Ev-neo velký komerční úspěch. Od prosince bude Honda pronajímat skútry japonským společnostem také leasingovou formou. S uvedením skútru na zahraniční trh zatím výrobce nepočítá a tak se s ním v nejbližší době v Česku nesetkáme. Honda se svým Ev-neo musela konkurenci řádně vystrašit, protože firma Yamaha vzápětí ohlásila, že letos představí vlastní typ elektrického skútru. Třeba přijdou v Japonsku s křížkem po funusu a budou muset více myslet i na zahraniční trhy. Snad si pak i u nás budeme moci koupit něco, co bude jezdit prakticky zadarmo, bude se to moci dobíjet přes noc ze zásuvky, nebude to dělat hluk a na běžné pojížďky po městě nebude potřeba brát offroady SUV. 

 

Pramen: AFP, Honda






 

Datum: 14.04.2010 11:33
Tisk článku

Související články:

Microsoft restartuje jadernou elektrárnu 3 Mile Island pro pohon datacenter     Autor: Stanislav Mihulka (24.09.2024)
Nepohyblivé turbíny Aeromine těží vítr na střechách     Autor: Stanislav Mihulka (15.09.2024)
Chemický zásobník se železem by mohl snadno skladovat vodík na zimu     Autor: Stanislav Mihulka (13.09.2024)
Na Hainanu instalovali větrnou godzillu s rekordním výkonem 20 MW     Autor: Stanislav Mihulka (07.09.2024)
Star Catcher připravuje solární vesmírnou energetickou síť     Autor: Stanislav Mihulka (03.08.2024)



Diskuze:


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz