Elektrický skútr Ev-neo  
Honda představila skútr poháněný novými, rychlo-dobíjejícími lithium-ionovými bateriemi.


 

Zvětšit obrázek
Ev-neo s nabíječkou a rychlonabíječkou.

Dojezd  skútru Ev-neo je 30 kilometrů. Maximální rychlost okolo 30 kilometrů za hodinu. Rychlonabíjecí lithium-ionové  baterie jsou od koncernu Toshiba a v případě potřeby je lze  na 80 % kapacity dobít během 20 minut. Běžné nabíjení trvá okolo čtyř hodin.  Dojezd je volen  tak, aby vyhovoval spíše podnikům.  Výkonově má být skútr srovnatelný s těmi, jež jsou osazeny klasickými benzínovými motory o obsahu 50 ccm. Pro mnohé uživatele (osobní použití) dojezd  nemusí stačit.  Výrobce se ale nechal slyšet, že i to je na programu dne, takže varianty s větší kapacitou baterií jsou již zřejmě v přípravě.


 

Zvětšit obrázek
Další z mobilních zařízení vyvíjených Hondou, tentokrát jednokolový U3-X

Trend snižování emisí v Japonsku nabírá na síle, jak lze vidět v oblasti automobilů, kde se o přízeň zákazníků již delší dobu snaží například u nás známá Toyota Prius. Konkurent Nissan chce letos překvapit se svou Altimou. Třetí z velkých hráčů Mitsubishi  rozjíždí svůj MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle). Zatímco na trhu s auty se sníženými, nebo nulovými emisemi začíná být tlačenice, v nabídce jednostopých vozidel tomu zatím tak není. Dosud byly elektrokola a motorky na elektrický pohon doménou jen malých firmiček a proto experti prorokují masovému nasazení japonského Ev-neo velký komerční úspěch. Od prosince bude Honda pronajímat skútry japonským společnostem také leasingovou formou. S uvedením skútru na zahraniční trh zatím výrobce nepočítá a tak se s ním v nejbližší době v Česku nesetkáme. Honda se svým Ev-neo musela konkurenci řádně vystrašit, protože firma Yamaha vzápětí ohlásila, že letos představí vlastní typ elektrického skútru. Třeba přijdou v Japonsku s křížkem po funusu a budou muset více myslet i na zahraniční trhy. Snad si pak i u nás budeme moci koupit něco, co bude jezdit prakticky zadarmo, bude se to moci dobíjet přes noc ze zásuvky, nebude to dělat hluk a na běžné pojížďky po městě nebude potřeba brát offroady SUV. 

 

Pramen: AFP, Honda






 

Datum: 14.04.2010 11:33
Tisk článku

Související články:

Neexistuje? Příznivci nehomogenního vesmíru zpochybňují temnou energii     Autor: Stanislav Mihulka (23.12.2024)
Německo v tomto roce vidí dopady své Energiewende     Autor: Vladimír Wagner (16.12.2024)
Microsoft restartuje jadernou elektrárnu 3 Mile Island pro pohon datacenter     Autor: Stanislav Mihulka (24.09.2024)
Nepohyblivé turbíny Aeromine těží vítr na střechách     Autor: Stanislav Mihulka (15.09.2024)
Chemický zásobník se železem by mohl snadno skladovat vodík na zimu     Autor: Stanislav Mihulka (13.09.2024)



Diskuze:

re: 70 km/h dojezd 100 km

Aleš Metzmacher,2010-04-20 15:51:46

jaka je cena takoveho skutru ? Pokud to bude vyhodne vzhledem k cene benzinoveho urcite bych si nejaky koupil

Odpovědět

70 km/h dojezd 100 km

Vojta Chaloupka,2010-04-16 20:42:40

Dobry den,
chtel bych jen poznamenat , že v dnešní době je možno sehnat skurty Na elektřinu s dojezdem 100 km a rychlostí 70 km/h.
Jen baterie se dobiji asi 2 hodiny , ale to je pochopitelne vzhledem k nekolikanasobne kapacitě. Zajimalo by me tedy , proc je toto takova senzace??

Odpovědět

30km/h + 30km dojezd vs 50ccm

Aleš Metzmacher,2010-04-14 15:25:57

no nevim teda jestli je to zrovna srovnatelny, zalezi na cene, ale predpokladam ze i ta bude v neprospech elektroskutru
skutr s benzinovym motorem a takovouhle rychlosti by spotrebou moh bejt kolem 1.5 l/100km, coz je na rovoz prakticky zanedbatelny (porizovaci cena je vyrazne vetsi nez provozni naklady)
takze prakticka vec to rozhodne neni

Odpovědět


Michal Malůšek,2010-04-14 21:14:14

pro nas urcite ne. skutr v praze sme jeste nevidel snad. ale treba v cine, kde polovina dopravy jsou kola a skutry to muze vzduchu dost pomoct. uz ted tam drandi dost elektro kol a podle toho jak vypadaj tam jezdej uz par let. u nas horka novinka

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz