Bioplyn těžce zraňuje lidi  
Článek o explozi bioplynové elektrárny v Německu vyvolal bouřlivou diskusi na téma bezpečnost této technologie. Informaci doplňujeme událostí ze začátku letošního roku, při které byly dvě osoby těžce popáleny ekologickým bioplynem v Böckau. Obě osoby musely být záchranými vrtulníky dopraveny do speciálních klinik na popáleniny.

 

Böckau je obec poblíž Herriedenu asi 50 km západně od Norimberku.
Následující zpráva je záznam sboru hasičů z Herriedenu.

 

Bockau

 
„Když provozovatel zařízení ještě s jednou osobou chtěl otevřít dveře do provozní místnosti zařízení, zapálily se pravděpodobně reakční plyny bioplynového zařízení.

 

 

vrtulník
 
Vzniklý sloup plamene popálil obě osoby tak těžce, že musely být dopraveny záchranými vrtulníky ....

 

 


 
... do speciálních klinik pro oběti popálenin.

 

 

haseni
 
Hasiči z Herriedenu a Elbersrothu uhasili doutnající dřevěné obložení.

 

 


 
Vzhledem k tomu, že vzniklo podezření dalšího úniku plynu, provedla se zkouška detektorem plynu. Byly zjištěny zvýšené hodnoty oxidu uhelnatého (CO). Aby se vyloučilo další nebezpečí, byl vzduch z provozní místnosti odsát větrácím přístrojem a oba reaktorové zásobníky otevřeny.“

Podroubnější fotodokumentace zde.

 

Komentář
Tato událost a podobné události jsou výzvou pro vědu, aby se specializovaná pracoviště zabývala vývojem bezpečných zařízení. Zařízení na bioplyn se vyvíjejí více jak 10 let. A přesto stále dochází k neštěstím. Člověk by nečekal, že močůvka může nadělat tolik paseky a způsobit usmrcení osob.

 


Zdroj:  Feuerwehr-herrieden

 

Datum: 29.12.2007 14:59
Tisk článku


Diskuze:

Odborná terminologie může škodit i sama sobě

Tureček,2008-01-14 09:41:09

V souvislosti s bioplynovými výrobními zařízeními (bioplynovými stanicemi) se používá odborný pojem „havarijní hořák“. Slovo hořák označuje technické zařízení na spalování kapalinné nebo plynné hořlaviny pro ohřívání, topení, osvětlování nebo pro jiné účely, zejména technologické. Příklady: petrolejový, plynový hořák; svařovací, kalicí, pájecí, ohřívací hořák; řezací, čistící hořák.; ruční, strojní hořák. Hořák je tedy zařízení pro nějaký účel nebo vypovídá něco o jeho mechanismu (ruční,strojní,petrolejový,plynový). Spojení „havarijní hořák“ říká, že jde o zařízení,jehož účelem je přivodit havárii nebo ve svém mechanismu havarii obsahuje. Nějaká firma určitě neprodává zařízení, jež obsahuje element, který je nebo by mohl být příčinou havárie. V jiném článku jsem proto použil jiné označení a sice „pojistná pochodeň“. Pojem „pojistný hořák“ vypovídá o účelu a mechanismu a je proto také přijatelný. Myslím, že by firmy, které pojem „havarijní hořák“ používají, měly svou terminologii přepracovat. Marketingově to nepůsobí dobře.
Také se používá pojem „bioplynová stanice“. Zde určitě záleží na velikosti této výrobní jednotky, zda ji označíme jako výrobní zařízení nebo stanici.

Napsal jste také, že „Nelíbilose mi, že jsou psány velmi nepřehledně a vyskytují se v nich zásadní chyby degradující oba zajímavé články“
Internetové články mají tu výhodu, že je lze i po vydání upravit. Napište prosím, v čem je článek nepřehledný a jaké zásadníb chyby se v něm vyskytují a jak by měl vypadat. Redakce vaše námitky určitě zohlední a změny provede s uvedením vašeho jména.

Odpovědět

Upozornění k problematice - doporučení

Jaroslav Zoubek,2008-01-08 17:21:39

Vážený pane Turečku,
u článků "Vybuchla močůvka z 26.6.2007" a "Bioplyn těžce zraňuje lidi z 29.12.2007" se mi líbio, že jste upozornil na problematiku a uveřejnil několik fotografií. Nelíbilose mi, že jsou psány velmi nepřehledně a vyskytují se v nich zásadní chyby degradující oba zajímavé články, což je zřejmě spůsobeno Vaší neznalostí problematiky a odborné terminologie.
Pro zlepšení Vašich článků Vám doporučuji prostudovat ČSN 75 6415 z října 2001 (popřípadě starší vydání této normy - můžete sledovat její vývoj už od roku 1962 kdy měla číslo ON 73 6705). Pro správné názvosloví v překladech používejte kromě ČSN 75 6415 a normem v ní uvedených "Plynárenský slovník", který vydalla Mezinárodní plynárenská unie (vlastním 2. vydání).
V případě nejasností se můžete na mne obrátit - tel. 724155976 nebo na Ing. Karla Sýkoru CSc., na něho Vám telefon v případě potřeby poskytnu.
S pozdravem Jaroslav Zoubek

Odpovědět


Odborná terminologie

Tureček,2008-01-11 01:22:29

Děkuji za nabídku k odborné konzultaci. Titulek "Vybuchla močůvka" je úlitba čtenářům. Odborně to samozřejmě výbuch nebo exploze nebyla, nýbrž vznícení (Verpuffung). Alespoň doufám. A také se nevznítila močůvka, nýbrž směs plynů. Stejně tak i obrat "Zbytky nebezpečné výbušniny" nelze brát doslova. Bohužel velmi mnoho lidí nalézá v politice Zelených svůj životní program a nejsou ochotni se podívat realitě do očí. Jakýmsi "hurá" přístupem nelze energetiku řešit. Napište prosím do diskuse, které obraty a pojmy jsou nesprávné a které zásadně nesprávné.

Pokud jde o text k článku "Bioplyn těžce zraňuje lidi", tak se jedná o doslovný překlad hasičské zprávy z němčiny. A jak jedna čtenářka správně v diskusi poznamenala, je to odpověď na kritiku v diskusi, kde takové události byly označeny za nesmysl. Svům způsobem připomínaly tyto poznámky Zelených reakce lidí u černobylského reaktoru, kteří také hovořili o nemožnosti "exploze" reaktoru. Kombinací obrázků a textu hasičů jsem vytvořil příběh, alespoň v to doufám, který přitáhl pozornost. Jak obrázky za sebou skutečně následovaly nebylo možné zjistit, poněvadž u nich není časový údaj.

Obecně musím říci, že je obtížné se k těmto informacím a obrázkům vůbec dostat, že to trvá hodiny, které se sumují na týden. Jsem rád, že jste tuto mou práci ocenil tím, že jsem na určité skutečnosti upozornil. Mám tak alespoň nějaké osobní ohodnocení, poněvadž za tuto práci nejsem vůbec placen.

Ještě jsem bohužel neobjevil zdroj, ve kterém by tyto informace byly úředně zpracovány. Jednou možností je ministerstvo životního prostředí nebo centrální statistický úřad. Ale probírejte se těmi všemi údaji! A za druhé přímý odkaz na takové údaje jsem nenalezl. Nemohu se zbavit dojmu, že jsou záměrně potlačovány, aby se nedostaly na veřejnost. Ministerstvo a politici obecně by si tak vlastně nařezávali větev, na které sedí a jednou by to s nimi mohlo spadnout.

A tak prozatímními zdroji jsou novinářské články, zprávy o výjezdech hasičů, zprávy policejních mluvčích, lokální webové stránky jednotlivých vesnic a sborníky z vědeckých setkání (kongresy, zápisy apod.), ovšem pokud byly uveřejněny na internetu.

Odpovědět

Sulfan

Tureček,2008-01-03 21:30:56

Správně. A je o tom zmínka také v časopise 21. století. Ale tam to není řečeno tak explicitně jako to řekla kolegyně Koubová. Ani to tam není uvedeno v souvislostí se smrtí. V literatuře se uvádějí i jiné hodnoty. Smrt po 5-10 minutách dýchání sulfanu o koncentraci 800 ppmv.

Sulfan byl také příčinou smrti 4 lidí v Rhadereistedtu.

Zde úryvek z článku, který Osel chystá:
"Černý den 8.11.2005: Fermoplyn(bioplyn) zabíjel. Čtyři mrtví. Vadný motor ventilace neodsával plyny z uzavřeného prostoru na přísun biomasy, který se uzávíral vraty proto, aby lidé v obci nebyli obtěžováni zápachem. Den předtím se do podzemního skladu zavezly mlékárenské a zvířecí zbytky. Ty jsou kyselé. Den na to se do téhož skladu a téže jímky, kde pravděpodobně zůstaly zbytky z předchozího dne, dovezla sliznice tenkého střeva prasat o teplotě 60C, která obsahuje sulfidy. Vznikl sirovodík. Co laik ale neví a co by měl vědět nejen každý chemik, ale každý projektant a každý zaměstnanec takových zařízení – sirovodík při vysokých koncentracích nevnímáme. A sirovodík je při vysokých koncentracích prudce jedovatý. Stačí jeden dva nádechy a je konec. Za příčinu se v tehdejších mediích označil vadný elektomotor. Ale ani kdyby ten motor běžel, tak by neštěstí vzhledem k vysoké koncentraci sirovodíku z nakvašené biomasy asi nezabránil. Biomasa se totiž dovezla z Holandska řidič si ustlal v kabince, aby se na překládku vyspal. Cestou a přes noc to kvasilo. On a další zaměstnanci se pak ráno jednou dvakrát nadechli fermoplynu … Připomeňme ještě, že jde o zařízení, které běželo od roku 1998 a bylo pilotním projektem.
http://landenergietechnik.de/PDF/Unfall%20Zeven.pdf
http://www.florian-rotenburg.org/Berichte_Infos/2005/Biogasanlage/Biogasanlage.pdf,
http://www.netzeitung.de/vermischtes/366976.html
Další zprávy o mrtvých na následujícím linku:
http://www.chemieunterricht.de/dc2/gefahr/gefahren1.htm
Pod bodem (7):
Zemědělci v močůvkové jámě (Landwirte in der Gällegrube (I) ) Tři muži sestoupili do močůvkové jámy, aby ji vyčistili. Když se jeden zemědělec neobjevil u svačinky, šla jej jeho žena hledat a nalezla tři mrtvé. Dusivé plyny (zejména CO2) a respirační jedy (zejména H2S) byly příčinou. Stalo se v oblasti Paderborn.
Druhý případ zemědělců v močůvkové jámě (Landwirte in der Gällegrube (II) ) Další čtyři mrtví ve stejné oblasti. Při čištění močůvkové jámy zemřeli na „nedostatek kyslíku“ (Walsrode)
Odpadní kanály (Abwasser-Kanäle ) Při práci na odpadovém kanálu do něj sestoupil pracovník. Dole ztratil vědomí. Postupně se jej pokoušelo zachránit sedm kolegů, jenže se jim přihodilo totéž. Zachráněni byli s obtížemi. Příčina: Jeden podnik vypustil do kanalizace splašky obsahující sirovodík."

Odpovědět

Sirovodík - H2S

Tureček,2007-12-31 15:21:54

Je sirovodík při koncentraci nad 2200 ppm cítit nebo není?

Odpovědět


Sulfan

Jana Koubová,2008-01-03 18:56:19

Sulfan v koncentraci 2200 ppm již opravdu cítit není, navíc literatura uvádí, že již od koncentrace 1600 ppm způsobuje sulfan bolesti hlavy, zvracení, do dvou hodin mnastává bezvědomí, případně smrt.

Odpovědět


Je sirovodík při koncentraci nad 2200 ppm cítit

Tropic,2008-01-04 00:34:17

Samozřejmě že cítit je, ale už při nižších koncentracích rychle zlikviduje čichové buňky, takže pokud se v takovém prostředí pohybujete déle, můžete překročit letální koncentraci bez varovných příznaků.

Odpovědět


Panu Tropicovi - Je sirovodík cítit ?

Tureček,2008-01-25 07:46:20

Děkuji Vám za sdělení Vašich osobních zkušeností se sulfanem (sirovodíkem). Jak dlouho jste se v takovém prostředí pohyboval?

Odpovědět

Kvalita stavebních prací a materiálů

Tureček,2007-12-31 13:42:15

Na jakou kvalitu provedené práce a materiálů usuzujete na prvním snímku, když beton vykazuje škvíru a kolem ní je zbarven a drolí se?

Odpovědět

Pane Tureček, díky

František I.,2007-12-31 13:29:07

Už dlouho mne nikdo takhle parádně nedostal. Bohužel se váš materiál tak děsivě blížil pravdě, že jsem ani v nejmenším nepochyboval. Sice ta věž, vysoká jako panelák, mi byla malinko podezřelá, ale nějak mi to v tragice děje nezapálilo. Po větrnících, které se točí dvě až tři hodiny denně, fotovoltalické elektrárně, která i během této inverse jistě pracuje mi to připadalo možné. Trochu mi to připomnělo dávná léta, kdy soudruži odstřelili tuším secesní Denisovo nádraží a na apríla vyšlo v Mladé frontě, že odstřelili i Museum Hl. města Prahy a chystají se na Národní museum a Smetanovo divadlo, protože tyto pseudorenesanční stavby hyzdí pohled na budovu tzv. Federálního shromáždění. Také jsem na to tehdy skočil a šel se jako mnoho dalších na možné ruiny této stavby v pracovní době naposledy podívat. Vůbec mi v té době nepřipadlo na mysl, že by to mohla být sranda. Zaplať pán Bůh, museum stálo a dodnes stojí, jen za to vylítl nějaký šéfredaktor. Jen poznámečku, ty reaktorovny na metan se stavěly snad už od začátku minulého století. Ale to jen jako drobná třešnička na dortu. Takže hodně štěstí do nového roku a více takových nápadů. Schválně, zda se chytím ještě jednou.

Odpovědět


omyl pane františku

vosel,2008-01-01 12:47:55

Ten výbuch si pan Tureček nevymyslel...

Odpovědět

Rubrika Osloviny

Tureček,2007-12-31 13:13:45

Otázka ohledně sirovodíku a dalších plynů je také míněna vážně. A přesně tak jak je položena.

Na co by jste usoudili z věty "Když provozovatel zařízení ještě s jednou osobou chtěl otevřít dveře do provozní místnosti zařízení, zapálily se pravděpodobně reakční plyny bioplynového zařízení." Berte tu větu tak jak stojí a leží. Tedy bez možnosti, že by ten člověk držel hořící cigaretu v ruce. Už se vám někdy stalo, že jste dostali "ránu" když jste se holou rukou dotkli zábradlí v domě? Nebo kliky u dveří v bytě? V čem jste při tom byli oblečeni?

Odpovědět

Arogance anonymů tady neuvěřitelně roste.

Oldřich Pánek,2007-12-31 12:46:23

Souhlasím s tím, aby tady takové články vycházely. Okolo takových zařízení totiž budeme v přírodě brzo chodit a řada z nás je bude mít doslova za humny. Je dobré vědět o technologických rizicích. Nevím co by mělo být na smrti lidí vtipné. Srovnávat toto neštěstí s nehodami zaviněnými automobilisty, je porovnávání hrušek a jablek a snaha banalizovat a zamést věc pod koberec. Možná by se pán, který sem píše ony tisíce přípsěvků pod různými jmény, divil, kdyby si vzal k ruce statistiku a zjistil, že z osmdesáti provozů jeden bouchne. Udělal by lépe, kdyby se zamyslel a zkusil třeba porovnat rizikovost takových zařízení.
Bylo správné to zveřejnit. Těm, kteří sprostě radí autorovi, aby už nepsal (a sami sem kromě těchto urážek, nic nenapsali) - nechť sem nechodí a nečtou Osla. Nemají v povinnostech sem chodit. Toto není veřejnoprávné medium, které jde z našich daní a kde si mohou diktovat co tu může být a co ne.
Dovedete si představit co by tady ekologisté vyváděli, kdyby se jim podařilo dokázat že po gmo soji nebo kukuřici zemřel jedinný člověk? Tady lidé umírají a ti, co nejsou schopni z němčiny přeložit ani jeden článek si tady sprostě otvírají hubu.
Omlouvám se Vám za ně pane Turečku.
Olda Pánek, Karviná, Lihovarská 10

Odpovědět


technologická rizika

Osel,2008-01-03 05:46:50

Vyšší informovanost nikdy nikomu neublížila. Stejná technologická rizika existují všude, kde se konvertuje větší množství energie z jedné formy na druhou. Např. loni v Ingoldstadtu se roztrhla čtyřicetitunoví plynová turbína a její tunový kus cestoval vzduchem přes kilometr daleko.

Je dobře o takovémto riziku vědět, na druhé straně to neznamená, že to riziko bude propagandisticky zveličováno nebo přisuzováno určité technologii. Stejná turbína mohla vyletět i z jaderné nebo kamenouhelné elektrárny, proto nemá smysl o ní hovořit jako o specifickém riziku plynové turbíny.

Podobně v článku popsaná havárie nemá s riziky biotechnologí nic společného: kdyby ten metan pocházel ze zemního plynu, k výbuchu by došlo stejně a k takovým výbuchům také dosti často dochází dochází.

Odpovědět


Pane Pánku, klídek.

Saša,2008-01-03 14:03:48

Pravda která narušuje idylku ideologie vždycky nejvíc rozčílí burany a hlupáky na druhé straně Gaussovy křivky.
Potěšte se raději tímhle:
http://www.prop.sk/je_globalne.html

Odpovědět

Rubrika Osloviny

Tureček,2007-12-31 11:57:44

Ćlánek je míněn vážně. Jak tu někdo poznamenal, ze snímků lze usoudit na stavební a projektové závady ("bych se zdráhal usadit i moji slepici"). Na jaké závady by jste mohli ještě usoudit? Co tak stavební předpisy? Nebo kolaudace? Nevyvolává zamřížované okénko nad dveřmi na prvním snímku úsměv a mrazení? Zařízení kde se pracuje s prudce jedovatými plyny? Jaké plyny mohou usmrtit aniž by je člověk cítil? Je to sirovodík ?

Odpovědět

dobrá ukázka rozdílné reakce

IP,2007-12-31 10:04:51

Osobně musím panu Turečkovi poblahopřát k dobrým příspěvkům a aby mu to vydrželo i do dalších let. Vzhledem k tomu, že zpráva je věrohodná (odkazuje na funkční stránky), ukazuje dobře jak velmi rozdílně reagujeme na stejně nebezpečné události s různými příčinami. Čím exotičtější, tím větší odezva. Že by byl absurdní článek s názvem "Auto už zase zabilo 3 lidi", je příznačné. Vyhýbáme se pak řešení opravdu závažných problémů a věnujeme síly těm podružným.
Oba články jsou dobře nastaveným zrcadlem zelenému alarmismu (nejen) a reakce tomu odpovídají.

Odpovědět

Je smutné...

Honza2,2007-12-31 07:53:43

... číst takovéhle články tady na Oslu.

To že je článek zařazenej v oslovinách neznamená, že automaticky začne bejt vtipně ironickej. To se musí umět napsat. Takhle je to pořád agitka jak od Kojzara.

A nejsmutnější je, že celkem rozumnej odpor proti zelenejm monstrprojektům (větrníky, oteplování ...) vede k odsouzení těch rozumnějších věcí.
Zatím se tady naštěstí nikdo neobul do těch nejužitečnějších (zateplování budov, třídění odpadu, sluneční kolektory) tak mám naději, že lidi ani oslové nejsou úplný blázni.

Odpovědět

Vzkaz

redakce,2007-12-30 04:21:21

Někteří lidé mají podle všeho plnou hlavu silvestrovského kalení a to jim zřejmě ubírá kapacitu neuronů jinde. Redakce Osla doporučuje, aby čtenáři se bioplynu nebrali tolik vážně a aby jim to vydrželo nejméně po celý rok 2008.

Odpovědět


Propagandistické vymývání mozků

Tropic,2007-12-30 05:08:59

neobrátíte v žert tím, že ho umístíte do rubriky OSLOVINY. Čtenář který neví o co jde mu pochopitelně uvěří, protože ten článek ve skutečnosti nijak nežertuje. Podívejte se třeba na film o mandelince bramborové - americkém brouku. Dneska nám to připadá jako vtip, ale tehdy to byla zcela vážně míněná propaganda. Silně pochybuji, že nevíte co děláte a už vůbec si nemyslím, že jde z vaší strany o vtip.

http://www.youtube.com/watch?v=6lyL7K3BimQ

Odpovědět


Židenice

Ladislav Vejnar,2007-12-30 14:01:07

Něco mi to tady připomina. Moje švagrová taky nechápe mírnou nadsázku k otvírání očí. Taky v tom spatřuje vždycky nepovedený vtip. A neuvěřitelně jí to rozčiluje, úplně neskutečně :).

Odpovědět


Rozdílný pohled

Dane,2007-12-30 14:48:48

Je krásné jak v jednom článku vidí, každý to co chce vidět: od dobře napsaného článku s čitelnou a vtipnou nadsázkou provokujícího diskusi až po brutální vymývání mozků. Inu každý cikán hádá podle své planety. Osel je mi sympatický právě proto, že dokáže informovat a podněcovat k činnosti šedou kůru mozkovou u svého čtenářstva. I když jsou příspěvky v diskusi, které svědčí v lepším případě o odpočinku této šedé kůry, a v horším o vyhraněné nenávisti. Jsou zaslepeny ideologií a málokdy podloženy argumenty založenými na vědění a vzdělání. O kultuře projevu ani nemluvě. Milý Osle přeji Ti jen víc takových článků, ze kterých se můžeme dozvědět něco nového. Ti co mají mozek, mohou přemýšlet, proč byly napsány a ti ostatní mohou psát rozhořčené reakce o vymývání mozků.

Odpovědět


Jojo,

karpinus,2007-12-30 15:55:55

když se člověk nepodívá, do jaké rubriky článek patří, tak si naběhne. Tak ať se redakci i v novém roce dál daří vyvolávat a kočírovat potřebné diskuse a emoce !

Odpovědět


Tropicu, ZEPHIRE, GMO

Duke,2007-12-30 17:16:56

Přestaň už s těmi ideologickými bláboly. Nikdo Tě nenutí, abys to četl, a už vůbec ne abys s tím souhlasil.

Odpovědět

Fronta na upálení

ZY,2007-12-30 01:51:33

Taky vám připadá současný svět tak krásný? Stačí doma sednout k počítači a už máme celý svět před sebou. A hle, někde se dá dokonce do toho světa i něco napsat! Akorát zrovna na stránkách věnovaných popularizaci vědy projevují největší vyjadřovací sklony zrovna ti, kteří ani nepochopí, že si z nich někdo dělá prdel. Inu, dobře, i inteligentní člověk nemusí mít zrovna dokonalý smysl pro humor, ale snad každý nad hranicí demence si může přehláskovat název kategorie, ve které je článek zařazen. Bohužel to však vypadá, že úroveň čtenářů je ve skutečnosti tak hluboko, že do každého podobného článku bude zřejmě nutno vkládat na začátek, na konec a někdy i doprostřed velký červený blikající text s vysvětlivkami. Pro dokreslení významu by mohla být volitelně přidána MP3 s nahrávkou chechtajícího se davu nebo okénko s komickou flashovou animací.
Autorovi přeji hodně zábavy v příštím roce a močůvkářům krásný silvestrovský ohňostroj. (A sobě abych na podobné osloviny pokud možno nenaletěl.)

Odpovědět


Musím vám bohužel pro vás oznámit

Petr Rovný,2007-12-30 23:17:08

že ačkoli to nevíte, jste součástí téže skupiny lidí, nad kterou ve svém příspěvku tak významně kroutíte hlavou. Neboť "snad každý nad hranicí demence si může" přečíst všechny diskusní příspěvky těch ostatních aby pochopil, že jejich omyl byl způsoben přehlédnutím názvu kategorie, v níž byl tento článek zařazen a aby je na to slušně upozornil. "Bohužel to však vypadá, že úroveň čtenářů je ve skutečnosti tak hluboko, že" než by pátrali po příčinách tak podivné reakce tak velkého počtu lidí na článek z této kategorie, raději je šmahem odsoudí. I já vám přeji aby jste na podobné osloviny nenaletěl a taky, aby jste nejprve pořádně hledal, než naleznete. Vemte si odstrašující příklad ze mně, který až po třech dnech a přečtení řady příspěvků nabyl definitivní jistoty, že to o té močůvce není míněno vážně. Přitom stačila taková maličkost jakou je nepřehlédnout název kategorie v pravém spodním rohu briefu článku na hlavní stránce osla.

Odpovědět


přehlédnutím názvu kategorie

Osel,2008-01-03 05:30:14

Třeba seriál příběhů majora Zemana je sice veden v kategorii krimínalistických detektivek, to nic nemění na tom, že je to bolševická propaganda a že byla jako takový sestaven.

Naopak, pokud začne autor článku argumentovat zařazením článku do rubriky Osloviny, tím jen přiznává, jaký je vlastně demagog. A pokud to někdo okamžitě neprohlédne, je buďto totálně vyplesklý, nebo taky demagog. Jak už zde někdo poznamenal, takový článek nelze hodnotit pozitivně ani kdyby se tvářil vážně, nebo humorně. V obou případech předstírá něco, co není. Schopnost manipulativní články prohlédnout ovšem předpokládá jistou intelektuální úroveň čtenáře, proto jsou také napsány tak, aby se to většině lidí jevilo jako pouze zábavné.

Odpovědět

p. Turecku - uz nic prosim nepiste

h.,2007-12-29 21:23:43

Sleduji OSLA zatim kratce a prislo mi to na slusne urovni. V poslednim asi tydnu (mozna vic) jsem mel tu moznost cist nekolik vasich prispevku a bez ohledu na vecnou stranku konkretnich clanku je zrejme, ze vyrazne snizujete kredit techto stranek. Neni to ostuda (valna vetsina populace na tom neni lip), ale mel byste si priznat, ze se (alespon prozatim) nemuzete prinosne podilet na vytvareni obsahu tohoto serveru.

Odpovědět


Jen ať pan Tureček dál píše

MirekS,2007-12-30 00:48:53

berte to jako protipól toho co je v běžných médiích. Tam je běžná několikatýdenní hysterie z toho když vyteče do připravené vany trocha vody v Temelíně, ale že ekologická veledíla vraždí to se v našich superkorektních médiích nedočtete.

Odpovědět


Pane H.

Dane,2007-12-30 11:57:02

Neraďte panu Turečkovi, jestli má nebo nemá psát. A jestli to snižuje nebo nesnižuje kredit, či odbornou úroveň Osla. To přece vůbec není Vaše věc. Zveřejnění, či nezveřejnění článku je zcela na zodpovědnosti, toho (těch) kdo stánky provozují a redigují. Vás to nestálo ani korunu. Vy máte právo, pokud se Vám něčí články nelíbí, dát jim špatné hodnocení, či s názory autorů polemizovat v diskusi. Nejvíc provozovatele Osla za pokles jeho úrovně potrestáte tím, že ho nebudete navštěvovat. Zatím se zdá, že návštěvnost a popularita zdárně roste, což je tou nejlepší vizitkou práce redakce. Pokud máte pocit, že byste na dané téma stvořil lepší článek nabídněte ho redakci k zveřejnění. Jinak takovéhle rady jsou na H. pane H.

Odpovědět


Uz jen drobna reakce

h.,2007-12-30 17:43:38

1. Diskuse ke clanku je tu mimo jine od toho, aby se ctenar mohl vyjadrit k jeho obsahu, coz jsem ve vsi slusnosti udelal.
2. Opravdu prilis neverim, ze to nekdo cetl pred publikaci...
3. Spatne hodnoceni jsem dal.
4. Ve cteni OSLA neprestanu jen pro to, ze se tam obcas objevi neco podobneho.
5. Vubec nejde o to, jestli bych ja nebo kdokoliv jiny stvoril lepsi clanek na tohle tema, ale o formu, ze ktere primo cisi stupidita.

Autorovi se musim z casti omluvit, protoze prispevky ctu pres RSS a nikde v nahledu na samotny clanek neni uvedeno, ze je zarazen do rubriky "Osloviny" - berte to jako moji pitomost nebo jako namet na (jak je videt ne uplne bezvyznamne) vylepseni. I pres toto zarazeni clanku ale plati, co jsem napsal vyse a neni mi jasne, jak se to tady mohlo objevit.

Odpovědět

Z nazvu je to jasny, Ne?

J. Vondrasek,2007-12-29 21:10:52

Vazeni, blizi se Silvestra. Kam se podel Vas smysl pro humor? Copak vy fakt nechapete tu jemnou ironii? Nebo tato schopnost se vytratila s totalitou?
Josef

Odpovědět


Pletete si Silvestr s aprilem

Petr Rovný,2007-12-29 22:52:11

Problem je v tom ze ten clanek, jak ten puvodni, tak ten nasledujici, neni napsan tak jednoznacne jak by se sluselo, pokud skutecne jde o veselou taskarici. Pokud by ten clanek vysel 1.dubna tak by to bylo kazdemu jasne, ale 26.12 je naprosto obycejne datum a v takovy den malokdo ceka aprilovy clanek obvzlast pokud je jeho poenta z oblasti cimrmanovych anekdot chemickych, tedy ze jeji podstatu jako vtip chape jen hrstka zasvecencu.
Pane Turecku jak to tedy je, jedna se o pokus napsat clanek kteremu se lide pobavene zasmeji (pokud ano tak jste zjevne slapl vedle), nebo jste to co jste napsal myslel vazne(pokud ano, tak jste opet zjevne slapl vedle)?

Odpovědět


Co se týče rozboru, kam pan Tureček šlápl

Tropic,2007-12-30 00:01:27

vím jen o jediné věci na světě, které se lidi ani nesmějí, ani ji neberou vážně a dá se do ní šlápnout.

Odpovědět

Pan Turecek opet zabodoval

Petr Rovný,2007-12-29 20:57:33

"Článek o explozi bioplynové elektrárny v Německu vyvolal bouřlivou diskusi na téma bezpečnost této technologie." Pravda je ovšem taková, že Článek o explozi bioplynové elektrárny v Německu vyvolal bouřlivou diskusi na téma jak pan Tureček míchá do článků své nebo snad cizí doměnky, polopravdy a vyložené hlouposti a jak to lidem co čtou OSLA vadí.

Odpovědět

ironie?

teddy,2007-12-29 20:33:06

antizelena agitka pro hlupaky nebo ironie? nepoznam to (asi kvuli tomu ze na obou stranach uz bylo par podobnejch veci mysleno vazne)

Odpovědět

Policka

Jindra Vachova,2007-12-29 19:05:14

Je dobre, ze se o tom pise, jinak bychom se o tom ani nedozvedeli. Jsem za to vdecna. Alespon ti nasi zemedelci, kteri to chteji budovat hned vedle nas, si snad daji pozor.

Odpovědět

příde mi to

Ikkju,2007-12-29 18:00:52

jako zbytečná hysterie tyhle zařízení odsuzovat... Plynové hospodářství je na každé druhé větší čistírně a bezpečnostní problémy s tím myslím větší nejsou. Snad by stačila školená obsluha a pravidelné revize...
Ikdyž pravda, třeba v postkatastrofické společnosti tyhle alternativní zdroje taky moc bezpečné nejsou (Mad Max III)...

Odpovědět

Pane Turečku,

karpinus,2007-12-29 16:22:12

s tím nadpisem je to opravdu přehnaný. Metan sám o sobě za to nemůže, spíš lidská blbost. Souhlasím s tím, že BPS místo jídla je děsivá varianta vývoje, ale s těmidle nadpisy a argumenty to působí jako pokleslý bulvár a místo souhlasu se lidi budou smát. Představte si článek "Auto zase zabilo 3 lidi" a reakci na něj ...

Odpovědět


Nechte pana Turečka na pokoji..

Tropic,2007-12-29 16:48:22

Je to "náš" člověk, je zelenější než Shrek. Jeho cílem je totiž zesměšnit a zprofanovat argumenty protizelených aktivistů. Samozřejmě, když vezmu v úvahu, kolik lidí v historii již zemřelo a uhořelo ve svítiplynu a zemním plynu, vychází z toho názorně, jak nebezpečné využívání fosilních palv ve skutečnosti je.

Odpovědět


Trutnov

V. Holcak,2007-12-29 19:13:07

Naopak. Nazev je vtipny. Nastavuje zrcadlo vsem ekologistum. Vtipna parafraze toho, ceho se na strankach zelenych nikdy nedoctete. Je to vtipna odpoved pana Turecka na ty, kterijej napadali u minuleho clanku v diskusi. Rekl bych, ze to sedi.
Vaclav

Odpovědět

dik za obrazky...a nadpis..

jara za redakci,2007-12-29 16:10:47

...ty obrazky rikaji hodne, ty dvere....doutnajici dreveny oblozeni....ja bych se tam zdrahal usadit i moji slepici do ty "elektrarny"....jinak gratuluju i k tomu nadpisu, to je jako kdybyste u zubare instalovali napis...nepolykejte umele zuby, zitra rano si pokousete prsty...nebezpecny je proste uplne vsecko.....

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz