Spor o mořskou šíji  
Indický ústavní soud má zachránit stavbu z Rámájany.

 

 

Svatební „foto“ – Ráma a Síta

Má se úžina mezi indickým subkontinentem a Cejlonem prohloubit v jednom místě tak, aby tudy mohly proplouvat velké lodě? Většina Indie si myslí, že stavba s náklady 600 milionů dolarů se národnímu hospodářství vyplatí.

 

 

Zvětšit obrázek
Snímek podmořského hřbetu tak, jak jej zachytila družice Terra.

Opoziční nacionalistická strana Bharatiya Janata je toho názoru, že by plavebnímu kanálu padla za oběť jedinečná historická stavba. Jak je psáno v eposu Rámájana, tak je osmačtyřicet kilometrů dlouhý podvodní hřeben dílem Rámy a jeho opičí armády.

 

Ráma si postavil most, když se vydával na Cejlon za manželkou Sítou unesenou zlým démonem. Strany vládní koalice předložily u soudu jako důkaz snímky NASA, které podle expertů dokazují, že podmořský hřbet není dílem lidských (ani opičích) rukou.  Soud si vzal na rozmyšlenou čas do 8. ledna.

 


Co jsou vedle toho české spory o to, jestli má mít Jára Cimrman horu někde v tramtárii?

 

Pramen: Rámájana, Nature

 

 

 

Datum: 20.09.2007 08:38
Tisk článku

Související články:

Když hinduisté uctívali teropody     Autor: Vladimír Socha (19.04.2021)
Média vyhořela v  experimentu: Kontaktovala mrtvé hůře než běžní lidé     Autor: Stanislav Mihulka (01.01.2021)
Víra tvá ho dochutila     Autor: Miloslav Pouzar (11.10.2018)
Krev, násilí a evoluce víry     Autor: Milan Petrák (03.10.2018)
Mezi teenagery roste u protinožců zastoupení ateistů brutálním tempem     Autor: Josef Pazdera (23.08.2018)



Diskuze:

Jiří Sedláček,2012-09-19 12:56:33

tady se asi nejedná o žádné ztráty ,ale o budoucí zisk z čehož byť minimálně profitují i ti obyčejní lidé ,spíše by mě zajímala otázka co když se tím pozmění mořské proudy co to přinese dost možná i změnu klimatu v oblasti a to by asi měla být zasadnější otázka

Odpovědět

aaa

aaa,2007-09-24 08:15:37

http://cs.wikipedia.org/wiki/Adam%C5%AFv_most

Odpovědět

A co most?

Jirka,2007-09-21 09:55:09

Proti prohloubeni nejsem, ale az se to na Sri Lance uklidni (jestli vubec nekdy), urcite zacnou premyslet i nad mostem nebo tunelem mezi ostrovem a pevninou.

Odpovědět


tam už most psotavený je, ne?

Kája,2007-09-24 08:15:04

možná i železniční

Odpovědět


Nevim,

Jirka,2007-09-25 20:42:34

nic jsem o nem nenasel.

Odpovědět

vybavuje se mi pořad A. C. Clarkea

jája,2007-09-21 08:54:37

který se zabýval pověstmi a legendami, že v jižní Indii a na Srí Lance žili vedle lidí ještě nějací další hominidi, srstnatí, s většími tesáky, vzpřímení. Zda něco takového skutečně bylo se asi dokázat nedá, nicméně ty legendy existují :) Podle nich lidé s nimi bojovali a poslední z nich vyhubili v nějaké jeskyni.
Kdyby zde chtěl někdo budovat "most", možná by stačilo jen nanosit nějaký materiál a navršit to na tu šíji pod hladinou, určitě to není moc hluboké a taky mohla být tehdy hladina nižší. Neudělal si už někdo takový podobný most při vojenském tažení z Itálie na Sicílii?

Odpovědět

Co když je to všechno jinak

999,2007-09-21 08:28:23

Ještě se vám nikdy nestalo, že jste něco udělali, aniž byste konali na základě ryze logického uvažování? Odpůrci stavby možná jenom vnitřně (podvědomě) cítí, že stavba by v konečném důsledku nebyla přínosem (v krajním případě měla negativní efekt). Co když je v tomto případě (uvažovaná stavba) epos Rámajána jen zašifrovaným poselstvím? Odpůrci v podstatě řeší stejné problémy, jako např. akupunkturisté vůči Sisyfům, kteří neuznávají nic, co nelze "vědecky" dokázat.

Odpovědět


Az na to,

Jirka,2007-09-21 09:53:57

ze pocity rozhodne nemuzou ospravedlnit mnohamiliardove ztraty v obchode.

Odpovědět


Naivní Jirka

999,2007-09-21 12:48:29

vy si snad opravdu myslíte, že ti obyčejní lidé budou mít něco z těch "mnohamiliardových zisků z obchodu"? Jste opravdu tak naivní?
Je to stejné, jako si myslet, že občan ČR bude mít něco z výstavby např. Temelína - akorát mu ČEZ dále zdraží elektřinu.

Odpovědět


Naivni 999

PT,2007-09-21 13:09:19

Samozrejme, ze obcan nema zadne penize k sobe do kapsy primo, ale na prosperujicim obchodu vydelavame vsichni. Nekteri min, nekteri vic. Samozrejme vetsinou lidi stve, ze nekdo vydela vic

Odpovědět


PT jako vzorový volič ODS

tinta,2007-09-21 13:20:40

používejte vlastní rozum a nenechtě se oblbovat bláboly modrých ptáků. Řadový občan živící se prací, nikoliv podvody, tunelováním, úplatky etc. má vždy ho... z těch zisků v obchodu o kterých trylkuje Jirka, olympiád, nákupních center na zelené louce a jiných kšeftů.

Odpovědět

JdC

JdC,2007-09-20 22:13:12

to si ale pletete pojmy. ta hora není v Tramtárii. Tramtárie je ona země, kterou Jára Cimrman jako první čech navštívil na své cestě po Africe.

Odpovědět


Prosim neplest!

Astronom laik,2007-09-21 12:51:10

Vedle Tramtarie jako plnopravneho uzemniho celku existuje jeste jedna Tramtarie. Jde o nesmírný objekt, který je v tesnem sousedstvi cerne diry.

Odpovědět

drzá poznámka

Martin,2007-09-20 19:20:59

V tramtárii? Pán autor, názvy štátov a kontinentov sa píšu s veľkým začiatočným písmenom, správne má byť v Tramtárii :)

Odpovědět


tramtárie

jarda petr,2007-09-21 13:08:31

Nemáte pravdu. Pravidla českého pravopisu jasně uvádějí tramtárii s malým "t" na začátku.

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz