Manganové konkrece na mořském dně vyrábějí kyslík v temných hlubinách
Překvapivý objev spojil kovové konkrece, které se v ohromných počtech jen tak povalují na mořském dně, s hlubokomořskou produkcí kyslíku. Jak se zdá, v naprosté tmě mořských hlubin, kam nepronikne ani paprsek světla, konkrece fungují jako „geobaterie.“ Generují elektrické napětí a zcela nebiologicky elektrolýzou rozkládají mořskou vodu.
Experiment s manganovými konkrecemi. Kredit: Franz Geiger/Northwestern University.

Je to bez příkras šokující objev, který zbořil zásadní předpoklad o kyslíku a Zemi. Nebo spíš předsudek, jak to teď vypadá. Až doposud jsme si mysleli, že na Zemi mohou vyrábět kyslík, ve skutečnosti ošklivě reaktivní prvek, pouze fotosyntetické organismy. Takový předpoklad/předsudek přitom má rozsáhlé důsledky. Například máme sklony hledat planety s kyslíkem a počítáme s tím, že je to stopa přítomnosti života.

Andrew K Sweetman. Kredit: SAMS.

Teď tenhle předsudek padl. Jak se zdá, existuje další cesta, na rozdíl od fotosyntézy úplně temná, strašidelná. Andrew Sweetman z britské asociace Scottish Association for Marine Science, (SAMS) a jeho spolupracovníci zjistili, že kyslík zřejmě vzniká i zcela nebiologickou cestou v naprosté temnotě na mořském dně. Takovému kyslíku říkají temný kyslík, tedy dark oxygen, což mu dává příchuť zapovězené magie.

Jak je to možné? Podle elektrochemických experimentů, které vedl člen týmu Franz Geiger z Northwestern University, jsou klíčem k řešení zcela přírodní podmořské „geobaterie,“ která vytvářejí manganové konkrece (polymetallic nodule nebo manganese nodule), minerální agregáty, které vypadají jako vejce mořských monster. Hlubokomořské dno jich je plné. Na některých místech pokrývají až 70 procent povrchu dna. Geolog Alan Archer v roce 1981 odhadl, že manganových konkrecí je na planetě asi 500 miliard tun.

Elegantní manganová konkrece. Kredit: Koelle, Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0.

Jak říká Geiger, tyhle útvary, nejčastěji velikosti slepičích vajec či brambor, tvoří směs kovů. Nachází se v nich především kobalt, nikl, měď, lithium a mangan, společně s řadou dalších prvků. Podle vědců není náhodou, že se takové prvky často vyskytují v bateriích.

Badatelé vylovili pár konkrecí a uspořádali s nimi experimenty. Na povrchu jednotlivých konkrecí naměřili napětí až 0,95 V. Když vznikne shluk více konkrecí, výsledné napětí bez potíží přesáhne 1,5 V, což je hodnota potřebná k elektrolýze mořské vody. Sweetman, Geiger a spol. objevili přírodní geobaterie, které se nabízejí jako vysvětlení pro temný kyslík. Je to velmi zajímavé i pro úvahy o vzniku vývoji života, v němž kyslík hraje významnou roli.

Jestli mají vědci pravdu, vznikl ohromný problém s hlubokomořskou těžbou. Manganové konkrece vnímáme jako slibný zdroj cenných prvků (nejen) pro „zelené“ technologie. Když ale v letech 2016 a 2017 navštívili místa na mořském dně, kde byly konkrece vytěženy v osmdesátých letech, oproti očekávání se tam podmořské ekosystémy, které bývaly velice bohaté, nevzpamatovaly. Ani pokud jde o bakterie. Není vyloučeno, že bez geobaterií z manganových konkrecí tyto ekosystémy skomírají nebo vůbec nefungují.

Video: The Truth about Deep Sea Mining

Video: The Geologic Oddity in the Deep Ocean; Millions of Valuable Manganese Nodules

Northwestern University 22. 7. 2024.

Nature Geoscience online 22. 7. 2024.

Datum: 25.07.2024

Nový autonomní systém těží energii z mořské vody     Autor: Stanislav Mihulka (15.05.2019)
Podmořská fyzikální baterie Ocean Battery bude ukládat energii na dně oceánu     Autor: Stanislav Mihulka (11.01.2022)
Dánsko připravuje Projekt Greensand, aneb nacpi uhlík do ropného chřtánu     Autor: Stanislav Mihulka (29.11.2022)
Elektrifikovaná látka účinně těží uran z mořské vody     Autor: Stanislav Mihulka (29.12.2023)

Absolutní dno s bateriemi seriově zapojených monočlánků z temných poločlánků.

Josef Hrncirik,2024-07-31 21:40:05

Podle elektrochemických experimentů, které vedl člen týmu Franz Geiger z Northwestern University, jsou klíčem k řešení zcela přírodní podmořské „geobaterie“!
Tested the electrical potential between two platinum electrodes at 153 sites on the surfaces of 12 nodules (Fig. 2) Průměrně byly napěťové rozdíly jen 50 mV. Jen jednou to vylezlo na 240 mV.
Tajné = , zda byly rozdíly napětí mezi vrch-dno mebo návětří-závětří ev. povrch-cent rum.

Nejspíš to neměřili doktorandi z batyskafu, ale na vzduchu v pitevně, protože:
"In his previous work, Geiger found that rust, when combined with saltwater, can generate electricity bez žabích syrových stehýnek hltaných Galvanim"!
The researchers wondered if the deep-ocean’s polymetallic nodules generated enough electricity to produce oxygen. This chemical reaction is part of a process called seawater electrolysis, which pulls electrons out of water’s oxygen atom (or Cl-).

To investigate this hypothesis, Sweetman shipped several pounds of the polymetallic nodules collected from the ocean floor to Geiger’s laboratory at Northwestern. Sweetman also visited Northwestern last December, spending a week in Geiger’s lab.

Just 1.5 volts — the same voltage as a typical AA battery — is enough to split seawater into hydrogen and oxygen. Amazingly, the team recorded voltages of up to 0.95 volts (v OBR.2 ale jen ,24 v!!) on the surface of single nodules. And when multiple nodules in dark on boden be clustered together, the voltage can be much more significant, just like when batteries are connected in a series!
Aby nespálili meter, pro jistotu to neser iovali.
“It appears that we discovered a natural ‘geobattery,’” Geiger said. “These geobatteries are the basis for a possible explanation of the ocean’s dark oxygen production.” A new consideration for miners: Mining industry should consider this discovery before planning deep-sea mining activities.
But Geiger a cautionary tales are:“In 2016 and 2017, marine biologists visited sites that were mined in the 1980s and found not even bacteria had recovered in mined areas,” Geiger said. “In unmined regions, however, marine life flourished. Why such ‘dead zones’ persist for decades is still unknown. However, this puts a major asterisk onto strategies for sea-floor mining as ocean-floor faunal diversity in nodule-rich areas is higher than in the most diverse tropical rainforests.”
A máte po ftákách! A to ani nevíme co za napětí jsme měřili. Víme, že to mělo 10- 100 kOhm.
Nějaký dobrovolník by měl konkrece na dně změřit, navrtat, pootáčet, zapojit a nechat elektrolyzovat aby při napětí 3 V nevznikal chlor. H2 necháme ve vodě smíchaný s O2. Jestli to nebude trvale fungovat, tak je to důkaz ne možnosti sestrojit perpetua mobile. V baterii musí být od sebe oxidační a redukční děje prostorově odděleny, a přitom svázány převodem elektronů uvolněných na katodě do anody uzavřením celého obvodu, vodičem a přes elektrolyt eventuelně i navíc seriovým proudem elektrolyzovaným (třeba na chlor!! a vodík!).

I kdyby to zázrakem fungovalo, chvíli na MnO2 a třeba organiku nebo Fe++, protože to nedá kýžených 1,5 V, spálí to v baterce více (n článků v serii) nx více O2 než vyprodukuje kýženého O2 či spíč e khaki CL2. Čím více O2 Vy robí, tím víc NATO m proděláme. Ještě Si Vy korodujeme díru do NS.

MI-6 opět zkouší, zda to sežereme i s NAVYjákem ochuceným Novitschokem.

F M,2024-07-31 23:54:05

Měřili to v laboratoři, většinou při 21C, po očištění v umělé mořské vodě 1-2 minuty stabilního napětí, obrázek 2 popisek, pro jednotlivé noduly, ale téměř vše je tam do 0,1V (kromě toho jednoho). Detaily jsou v odstavci "Electrochemistry measurements", je krátký.
Ta produkce kyslíku, ať je ten mechanismus jakýkoli může být co se týče existence i vzniku života velký objev, nebo se po tom ani nezapraší až se přijde na to kde udělali soudruzi chybu.
"předpokládáme, že DOP mohl být částečně výsledkem elektrolýzy mořské vody, přičemž nezbytná energie pochází z rozdílu potenciálů mezi kovovými ionty uvnitř vrstev uzlíků" ? může se do toho zapojovat mořská voda?
Počet polymetalických nodulů na mořském dně stanovený ze sčítání komor byl 1170 ± 97 m−2, takže asi drobné a možná i nahloučené, takže to spojení opravdu mohlo být reálné.

F M,2024-08-01 00:07:04

Tady je ještě odkaz na tu tabulku těch potenciálů: https://www.nature.com/articles/s41561-024-01480-8/tables/4 tam je to pořádná divočina.

Re: Re: Re: Absolutní dno s bateriemi seriově zapojených monočlánků z temných poločlánků.

Josef Hrncirik,2024-08-01 10:38:21

Reálně došlo k Plató Nic Kému s Pojení.
Bez izolace zá hadně divergujících či do konce neexistujících (NIKAM NESMĚŘUJÍCÍCH) NAVÍC malých redox gradientů vlastně zkratovaných elektrod (protože bez separátorů články nedají využidelné napětí (vlastně všude na myšlením rozhraní se dotýkají stejné materiály bez tvorby napětí a spoléhá se NATO, že např. články ve skutečně fungujícím aku se zá zračně zase zasér iují, místo aby v klídku zů staly
? paralyzovány para lelně ha ha bez sčítání na pětí.

Raději proveďte jen mašlenkový pokus se 100 kWh elektromobil aku. Vznikne rozmixováním nabitého Lion blesk z VN baterie, nebo se to zkratuje chemicky bez zjevně směřovaního DC tj. prostě to shoří prakticky ihned bohatě před příjezdem Požárníků a KoroNera!

Josef Hrncirik,2024-08-01 07:39:29

Kupte Si kilo alkoholických tužek a hoď Te je do vany s ledovou vodou a posyp Te Je ve vaně iodido vanou solí. Změřte ekvipotenciálové plochy ne vírového proudového pole a množství u volněného třaskavého plynu (chlorového jen po hmatu po tmě). Vy vy hoďte Vy bité baterie a pok US s Nimi z opak ujte než k Vám dojde Cl2 nebo se konečně z do stat tečně malého na pětí na vybitých bateriích monočlánků začne valit GeoKyslík!

Pozor ať se Vám pracně Vy loučený O2 trapně ne zredu kuje jinými bateriemi z pět na vodu!

Pomož Vám i Geigerovi Si Si Fos!

Re: Temná GEOPOLITIKA vyžaduje Vy zkratovat Temné Geobateryje Chanů třeba i opyjem. Naložt gun boats vrchovatě než bude po zdě!

Josef Hrncirik,2024-08-01 07:03:41

Nejsem chemik ani elektrikář

Alexis Bergman,2024-07-26 11:52:39

Každopádně je jasné, že fotosyntéza není jediný zdroj pozemského kyslíku. Vynořuje se otázka polymetalických bloků z manganu a železa, které možná pod velikým tlakem štěpí molekuly H20.

Re: jsem chemik opravář plynových kom. a elektrikář opravář nepoj. el. křes. .

Josef Hrncirik,2024-07-31 11:45:07

Všichni klienti vyžadují zaškrtit kyslíkovou klapku a zvýšit napětí až k probití a za bytí.

Vy nořené polymetalické bloky z manganu a železa budou pod velkým tlakem monopolů po /khaki/zelené redukci koksem použity na pancéřové bloky Obranného Bloku.

Pavol Hudák,2024-07-26 08:11:19

Tiez som skepticky ku elektrolyze. Skor by som to tipoval na nejaky pomaly katalyticky rozklad vody na mixe oxidov za vysokeho tlaku.
Katalyticky ucinok oxidu manganu sa v minulosti pouzival na laboratornu produkciu kyslika, tepelnym rozkladom chlorecnanu draselneho. MnO2 teplotu rozkladu znizuje ze ~350C na 70C. Mix roznych oxidov vacsinou funguje ako katalyzator este lepsie.
Elektrolyzou solanky vznika aj chlor, ten by tam teda musel tiez byt detekovatelny v inej forme ako chlorid zo solanky.

Florian Stanislav,2024-07-26 20:02:55

Polymetalické konkrekce vznikaly nejspíš při velkém množství kyslíku v atmosféře až díky fotosyntéze. Takže hledání souvislosti mezi vznikem života před érou fotosyntetického kyslíku v atmosféře to bude s polymetalickými konkrekcemi těžké.
manganové konkrece, takže, jak vyplývá z názvu, obsahují zejména prvek mangan, a to v množství cca 13-25% a železo v množství 10-20%.
Jinak řečeno konkrekce obsahují oxidy kovů, řekněme polovina % je kyslík.
S uvolňování kyslíku z konkrekcí tlakem to bude složité, reakce ( se vznikem plynného kyslíku) vede ke zvětšení objemu, čili zvýšení tlaku reakci nepodpoří, naopak.
Oxid manganičitý se při teplotě 535 °C rozkládá za vzniku oxidu manganitého Mn2O3 a kyslíku. Zřejmě za normal. tlaku.
Jestli ta elektrolýza vody s konkrekcemi byla na dně oceánu, tak tam je pěkný tlak.
wet-team.cz/files/konference/2010/PV2010%20sbornik/21-Mejta,Janda,Bartos.pdf
"nebo přímo mořská voda obsahující
18 – 35 g/l NaCl. Elektrolyzéry pracují při napětí 3,5 – 6 V, při proudových
hustotách 50 – 200 mA/cm2
a dosahuje se v nich proudových výtěžků 60 – 95 %. Příčinou velkého napětí
jsou přepětí na elektrodách a velké ohmické ztráty v elektrolytu.
Jestli z toho plyne, že elektrolýza slané vody na chlor potřebuje větší napětí, jak rozklad vody ( údajně 1,5 V) , to si netroufám říct.

Ze života.

Josef Hrncirik,2024-07-26 21:32:20

Pokud v zasažené ponorce stoupající mořská voda zaplavila akumulátory, námořníci se začali dusit chlorem vznikajícím elektrolýzou mořské vody.

Re: Ze života.

Josef Hrncirik,2024-07-27 16:15:40

Mořská voda má pH cca 8.
Při tomto pH se počne H2 v nepatrném množství vylučovat na katodě při -0,74 V, prakticky použitelně až na Pt aktivované a při cca -,84 V. O2 by se vratně vylučoval při pH 8 při 1,21 V - 0,74 V = + 0,47 V. Opět to vyžaduje katalýzu Pt či Ir a přepětí alespoň 0,2 V. K průmyslové elýze vody je nutno napětí alespoň 1,5 V.
Chlor se z mořské vody vylučuje stopově až při 1,37 V (tj. mnohem obtížněji než O2 při 0,47 V.
Zvýšení pH na 13-14 sníží potenciál pro O2 na + 0, 059 či jen 0 V a upřednostnuje zcela vznik O2 před obvykle nežádoucím Cl2.

Naopak pH = 0 -1 zvýší potenciál vylučování O2 na 1,21 - 1,15 V a přiblíží ho k vylučovacímu potenciálu Cl2 1,37 V. Při velkém napětí se na anodě vylučuje směs O2 + Cl2 hlavně při nízkém pH po vylití H2SO4 z Pb aku, či v silně okyselené mořské vodě běží bezproudově reakce:
PbO2 + 4 H+ + 2 Cl- = Pb++ + 2 H2O + Cl2

Re: Re: Ze života.

F M,2024-07-29 00:16:21

Koukněte na ty teploty u napětí v tom článku, jestli máte chvilku a náladu. Jaký jiný mechanismus vzniku toho kyslíku přichází v možnost?

Ze života a po životě poddnorky Thesher.

Josef Hrncirik,2024-07-29 08:20:37

Radiolýza vody.

Re: Ze života a po životě poddnorky Thesher.

F M,2024-07-30 17:44:07

Už jsem si chystal vtípky o uranových konkrecích a studené fúzi, ale našel jsem toto. Z https://www.nature.com/articles/s41561-024-01480-8
Snažili se najít ty zdroje, vyloučili podloží, vyhubili největší organické producenty kyslíku otravou HgCl2. No a potom vypočítali tu radiolitickou produkci a ta jim vyšla 0,18 μmol/l, no a babo raď jak byl ten experiment objemný, naštěstí baba dí méně než 0,5% příspěvku. A redukce manganu je prý také zanedbatelná.
"Přestože potenciály mezi různými polohami na nodulech byly vysoce variabilní, byly nalezeny potenciály až do 0,95 V a vysoké střední potenciály korigované na pozadí za podmínek studené vody (obr. 2 a tabulka rozšířených údajů 4 ). Na základě těchto studií a pozorování DOP v inkubacích ex situ pouze v nodulech (rozšířená data obr. 4 ) předpokládáme, že DOP mohl být částečně výsledkem elektrolýzy mořské vody"
"počáteční vysoká rychlost DOP mohla souviset s „vlnou příčného paprsku“ přistávacího modulu, který odstraňuje sedimenty z povrchu uzlin a obnažuje elektrochemicky aktivní místa na uzlech. . Zpomalení DOP pozorované později v inkubacích pak mohlo být způsobeno snížením napěťového potenciálu a/nebo degradací katalyzátorů na bázi oxidů kovů, která byla dříve pozorována u katalyzátorů na bázi oxidu manganu"

Re: Re: Re: Ze života MI-6.

Josef Hrncirik,2024-07-31 11:22:14

Zabránit těžbě konkrecí vehicly PLA dotovanými PRC přes KSČ.

Re: Re: Ze života.

F M,2024-07-30 17:53:17

Co máte proti ponorkářům? Tedy kromě chloru.
Již bez legrace. Vybavuji si, že jsem to někde v dokumentech dříve opravdu viděl u těch starších ponorek. Tedy děkuji za připomenutí a vysvětlení.

Re: Re: Re: Ze života.

Josef Hrncirik,2024-07-31 11:11:22

Hlubinné pumy s přídavkem Al do trhaviny, lépe však štěpné a nejlépěji fúzující.
Malé imploze spustí sub marine submarine implosion.

F M,2024-07-29 00:12:20

Ta organika to urychluje, ale není potřebná. Rychlost řádově 1cm za 1Mrok (i snížená), při času který na to byl dává dost prostoru. Má oblíbená teorie (nevím jak to s ní vypadá v současnosti), že život vznikl anaerobně někde u vulkaniky, nebo rovnou pod zemí a k tomu rozšíření života do již agresivního okysličeného prostředí s tímto vypadá zajímavěji.

Josef Hrncirik,2024-07-31 11:50:08

Perpetum mobile II. druhu nezastaví ani khaki chlor.

Nejsem chemik ani elektrikář

Miroslav Gretschelst,2024-07-26 02:35:56

a tak moje úvaha jsou jen otázky znalým. Udivuje mne, že se taková tvorba kyslíku neprojevuje jeho v obsahu ve vzduchu. Nebo snad stoupá množství kyslíku v mořské vodě? A to nikdo dosud nezjistil? Nepatrné změny v obsahu kysličníku uhličitého ve vzduchu jsou přísně monitorovány, ale kyslík ne? Nebo snad proces teprve začal? A od kdy jsou ty konkrece vlastně v mořích? A ty se nespotřebovávají? Zatím všechny chemické elektrické články, které jsem poznal, spotřebovávaly materiál (měnil se na jinou sloučeninu) a po čase proces ustal. Tady to neplatí? Nebo snad na mořské dno se odněkud dodává další materiál?

Radoslav Pořízek,2024-07-26 07:05:15

Ja tiez nie som chemik ani elektrikar.

Citajuc medzi riadkami, clanok sa neobvykle vyhyba kvantitativnemu vysledku, KOLKO kysliku sa takto moze produkovat.

"Badatelé vylovili pár konkrecí a uspořádali s nimi experimenty. Na povrchu jednotlivých konkrecí naměřili napětí až 0,95 V. Když vznikne shluk více konkrecí, výsledné napětí bez potíží přesáhne 1,5 V, což je hodnota potřebná k elektrolýze mořské vody."

Napatie az 0,95V moze byt nieco podobne ako zlavy az 90% = prakticky nedosiahnutelne. A ako je pravdepodbne, ze sa konkrece na morskom dne nahodne zapoja do baterie, aby sa prekrocilo tych 1.5 V ?

Varim z vody, ale mam pocit ze to vyspekulovane mnozstvo kysliku je prilis male na to, aby mohlo byt realne meratelne. Na druhej strane su morske hlbiny su preskumane v urcitych ohladoch horsie ako okolite planety, vobec by ma neprekvapilo, keby sme si tam niecoho zatial nevsimli.

Otazku opotrebovania konkrecich elektrolyzou iba podciarkujem, je to spravna otazka, tiez by ma zaujalo, ze v clanku na nu neodpovedali.

Podciarknute a zhrnute, povazoval by som za dalsiu novinarsku kacicu nadprace PR oddelenia Scottish Association for Marine Science...

Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

Petr Slachta,2024-07-26 10:28:48

Jestli jsem to správně pochopil z článku jinde, elektrolyza je jen jednou z teorií. Důležité je, že se zjistilo, že tam vzniká nějakým způsobem kyslík. A tohle zjištění je asi slušné doloženo (několik let měření).

Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

F M,2024-07-29 00:43:01

Vzal bych v potaz i možnost, že se tam ten kyslík spotřebuje. Tedy ne u toho dna, tam z toho experimentu jasně plyne, že se vytváří nadbytek, ale v tom sloupci vody nad. Před vznikem aerobního života ho nemuselo mít co spotřebovávat a mohl sytit vodu-atmosferu, ale ta množství neodhadnu, článek jsem proletěl před pár dny a čísla jsem neviděl/přehléd, možná jsou v dodatcích. Každopádně těch konkrecí je spousta: "Jejich množství se velmi liší, v některých případech se navzájem dotýkají a pokrývají více než 70 % povrchu mořského dna". Můžou jich být desítky kilogramů na metr čtvereční.
V celku logicky jim neprospívá rychlá sedimentace, kvůli rychlosti tvorby, takže se moc nevyskytují tam kde sedají splavené částice ze suchozemě. Existují i zemní (půdní) verze.
Koukněte na obrázky dna na google.

Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

F M,2024-07-30 17:22:08

Tu rychlost jsem našel 1,7–18 mmol O2 m −2 d −1, tedy cca 1g z 1m² za 100dní. Ale s upozorněním, že je velmi nelineární a bude velmi záležet na konkrétním dně a složení těch konkrecí. Autoři se dušují i dokazují, že ke kontaminaci dojít nemohlo.

Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

F M,2024-07-30 17:57:26

Pardon zase mi pro změnu vypadla 6. Samozřejmě +-16g, nebo 1mol.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

Josef Hrncirik,2024-07-31 16:54:00

pro zmatení vodníků podvodníci roz pouští O2 a pokud jsou na mol myslí tám 32 g o2 i O.

Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

Josef Hrncirik,2024-07-31 12:08:40

A potom se ve vibrátoru aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (a zhutňovači konkrecí) Vy byla poslední baterka a ?

Těžbě konkrecí nekalou konkurencí jetřeba zabránit především nekalými methodami!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

F M,2024-08-01 00:04:11

Jan pardon, přišlo mi to tak samozřejmé, že jsem to domotal totálně, snad to bylo pochopeno správně, raději do třetice všeho už pořádně:
Řádově 1 mol kyslíku což je dle tabulek 16g za 100 dní z 1 metru čtverečního.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

F M,2024-08-01 01:03:46

No a teď už mě vážně nikdo nebude brát vážně, ono je tam fakt O2 takže x2. Ale je to prakticky jedno, protože ten rozptyl je tam daleko větší. Slibuji, že se budu snažit nepodceňovat už ani tu nejjednodušší věc:-(

Nechemiku nevodiči

Josef Hrncirik,2024-07-31 19:56:58

"The presence of hydrogen peroxide may have led to an over-estimation in the global efflux of oxygen from the ocean to the atmosphere by 1% and an over-estimation in the biological contribution to the % saturation anomaly of oxygen by 0.03."
Vznikají i superoxidy!!

Totéž platí pro stanovení O2 Clarkovou eldou či zde po užitými optod Ami.

Navíc ně kteří para noici od had ovali radiolýzu vody i předaleko od Fukušimy.

H2O2 za určitých podmínek vzniká oxidací organiky či H2 z Jerevanlýzy i kvanti tat i vně.
Nestechiometrické vakantní struktury konkrecí s vysokým obsahem Mn4+ a snad i jen Mn3+ by opty mist i cky mohly být považovány za pufr pro O2. Při nízké teplotě 5°C u DNA a prakticky neutrálním pH nebude kinetika výměny O2 mezi vodou a konkrecemi stačit při oživování leklých U boat manů a naopak ty konkrece by byly mnohem snadněji redukovány redukujícími látkami anaerobních produktů jejich schránek a meta bolizmu.
Vzorec pro primární mangan NOU usazeninu : (0.6*Mn4+; 0,3*Fe3+0,2*Ca2;+0.1*Na+)*(1,5*O2-;+0,5(OH-)•4(H2O) má na konkrece příliš málo železa a hlavně zde nemožné nad ičité mocenství Mn4,33+; (Z bilance ná bojů vzorec:
má + nábojů jen: 0,6*4+3*0,2+2*0,1+1*0,1=+3,3; ale -1,5*2 -0.5*1= - 3,5 – nábojů.
Stejně to ne čtou a ni peer tupí reviewers. ? za Mega : Není tedy mocenst ví? Mn s piše prapodivných (3,5-0,6-0,2-0,1) /0,6=2,6/0,6=4,33); Takový matroš neuvařili ani mícháním manganistanu a Mn2+ soli v Applied Geochemistry Volume 94, July 2018, Pages 35-45!

Ludvík Urban,2024-07-26 13:00:03

Ono je to asi naopak.
Ty konkrece postupně narůstají, jak přibírají mangan "rozpuštěný" ve vodě zvětráváním bazaltu.

Josef Hrncirik,2024-07-31 11:55:03

Zachovejte paniku na burze!
Proces začal teprve před 11 dny!!
Published: Nature, 22 July 2024!!!

Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

Josef Hrncirik,2024-08-01 07:10:43

Nekupujte konkrece na med vědím trhu.
Neunáhlete se, budete platit ne křesťanský úrok z nekryté půjč ky!

Re: Re: Re: Nejsem chemik ani elektrikář

Josef Hrncirik,2024-08-01 07:12:44

Určitě budete platit za b)!
a) to sichruje!!

Sweetsman viz Obr Osel č.2 zajišťuje v MI-6 tabulkami vyžadovaný gender.

Josef Hrncirik,2024-08-01 08:06:48