Pandemie nejen zabijí, boří a deptá, ale také stimuluje. Je to pěkně vidět na společnosti Pixeloco. Jak uvádějí na sociálních médiích, jsou teď zavření doma. Aby se nenudili, tak vyvíjejí novou hru. A tentokrát si získali pozornost médií, protože je to zajímavá střílečka z pohledu první osoby pro rozšířenou realitu (augmented reality).
Hrát se bude venku, až to půjde. Jak je vidět, i vývojáři, kteří celý život sedí u počítač, mohou mít lockdownu plné zuby.
Jak uvádí Futurism, je to hra, která promění vaše okolí, tedy normální, všední svět, na „world-scale first-person shooter“. Pixeloco vypustili promo video, na němž jsou vidět hráči, kteří sbírají powerupy, střílejí po sobě a kryjí se za reálnými automobily a budovami. Do kterých dělá digitální střelba digitální stopy po zásahu digitální kulkou.
O samotné hře se toho zatím mnoho neví. Demo ale vypadá slušně. Není to pochopitelně první hra tohoto druhu, objevují se už několik let. Ale možná se nám tu rýsuje nová revoluce v hraní. Zdá se, že si rozšířená realita může najít cestu mezi hráče. Pokud to celé bude fungovat, samozřejmě.
Zmíněná hra vytváří infrastrukturu rozšířené reality, kterou napasuje na reálný svět. Hráči na videu používají ovladače ve tvaru futuristických palných zbraní od společnosti Arkade Games se zapojenými chytrými telefony. Prostředí rozšířené reality hra vytváří pomocí crowdsourcingové technologie digitálního mapování, vyvinuté společností Immersal. Právě díky zapojení těchto dvou technologií na této hře podle komentátorů něco je.
V podobných případech je samozřejmě problém s reakcí nic netušících kolemjdoucích v reálném světě. U nás to naštěstí nebývá až tak žhavé, ale třeba ve Spojených státech by hráč takové hry, který by běžel po ulici a třímal v ruce něco podobného zbrani, mohl být napaden policií nebo znepokojeným občanem. Proto je podle Futurismu nepříliš reálné, že by se taková hra, přinejmenším zpočátku, hrála přímo v otevřeném světě plném „mudlů“. Jestli ale Pixeloco tuhle záležitost dotáhne do konce, jistě to bude zajímavé, v řadě ohledů.
Video: INVASION REVOLT: Augmented Reality Shooter Game
Video: First Ever Multiplayer Outdoor AR Shooter Game
Literatura
Second Life jako mocný simulátor problémů reálného světa
Autor: Stanislav Mihulka (29.09.2009)
Robot rozšířené reality doplňuje virtuální postavy
Autor: Stanislav Mihulka (12.02.2013)
Virtuální zombie apokalypsa jako průprava na reálnou katastrofu
Autor: Stanislav Mihulka (24.03.2015)
Diskuze:
František K,2021-01-29 17:11:34
Daniel Suchon, osobne nemám energie a času na bludné dohadovanie sa na fórach, ale aby ste si nedajbože nezamenili kauzalitu s koreláciou, pozrite sa sem https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103106000825
Vojtech kocián, detto. Ale "líbí se mi úplně všechno", nemajte strach, spokojný? ;)
Re:
Daniel Suchon,2021-01-29 21:16:39
Tak akoze toto mal byt pokus o vtip? Ten Vas link ma sice pustil iba do abstraktu, a z neho vyplyva, ze ten experiment riesi mieru fiziologickeho vzrusenia pri sledovani videa s realnym nasilim po 20 minutach hrani nasilnych videohier. Hm...
Teda ak by som hral 20 minut sexualnu videohru a niekto by ma hned za tym napojil na EEG, a pustil porno, bolo by moje meratelne vzrusenie vacsie, alebo mensie, nez po hrani Need for speed?
A ak by som hral 20 nimut nasilnu hru a potom si pozrel porno, co by vlastne namerali?
Ten Vas link nedokazuje absolutne nic...
Re: Re:
Vojtěch Kocián,2021-01-30 09:55:57
Viděl bych to podobně. Nejabsurdnější mi na příspěvku pana Františka přijde, že ho umístil pod článek o hře, ve které je násilí naprosto minimální. Žádné scény s mučením, žádná stříkající krev ani vyhřezlé vnitřnosti... V porovnání s tím, co se ve filmech a komiksech běžně vyskytuje skoro sto let, je to vysloveně zábava pro děti. Ostatně i ve starých dětských animácích jako Tom a Jerry nebo Jen počkej, je násilí víc.
František K,2021-01-29 10:20:29
pokiaľ viem, tak spoločnosť netvorí nikto iný, ako jednotliví ľudia. Nepísal som o tom, že práve toto vyvíja spoločnosť, aj keď je to v princípe jedno. Takto, ako to ospravedlňujete, možno ospravedlniť prakticky čokoľvek. Násilné hry takisto v princípe nie sú zlé... žiaľ ale, ukazuje sa, že je tzo presne naopak. Takisto je to aj v tomto prípade. Nechajte deti, nech sa hrajú, aspoň sa zabavia, všakže? Z dlhodobého hľadiska tieto veci a aktivity majú následky, aké u mladistvých môžeme pozorovať už dnes. Ľudia to netolerujú, avšak podporujú. Vedome či nevedome.
František K,2021-01-28 19:39:21
aj v kontexte mnohých násilných trestných činov v poslednom čase, najmä u mladistvých, chce ešte niekto tvrdiť, že sa spoločnosť snaží toto nejako eliminovať? Takýmito hrami???
Re:
Vojtěch Kocián,2021-01-29 09:15:54
Pokud je mi známo, tohle nevyvíjí "společnost", ale pár lidí, které to baví a asi i čekají, že si tím vydělají. Chcete, aby jim to "společnost" zakázala?
Upřímně, nepřipadá mi to o nic násilnější nebo k násilí provokující než bitka s vodními pistolkami nebo sněhovými koulemi. A jak se říká: Kdo si hraje, nezlobí.
Re: Re:
František K,2021-01-29 10:21:18
pokiaľ viem, tak spoločnosť netvorí nikto iný, ako jednotliví ľudia. Nepísal som o tom, že práve toto vyvíja spoločnosť, aj keď je to v princípe jedno. Takto, ako to ospravedlňujete, možno ospravedlniť prakticky čokoľvek. Násilné hry takisto v princípe nie sú zlé... žiaľ ale, ukazuje sa, že je tzo presne naopak. Takisto je to aj v tomto prípade. Nechajte deti, nech sa hrajú, aspoň sa zabavia, všakže? Z dlhodobého hľadiska tieto veci a aktivity majú následky, aké u mladistvých môžeme pozorovať už dnes. Ľudia to netolerujú, avšak podporujú. Vedome či nevedome.
Re: Re: Re:
Daniel Suchon,2021-01-29 11:01:56
" Násilné hry takisto v princípe nie sú zlé... žiaľ ale, ukazuje sa, že je tzo presne naopak." Ked uz nieco taketo tvrdite, patrilo by sa to aj dolozit nejakou statistikou - ze uroven nasila sa zvysuje. A pokial sa zvysuje, tak zas nejaku studiu, ze su za tym nasilne hry. Aby sa zase nezamienala kauzalita s korelaciu.
Re: Re: Re:
Vojtěch Kocián,2021-01-29 11:18:49
Můžete mi říct, jaké následky, to na mladé lidi má? Mimochodem, lidem, kteří v mládí hráli první násilné počítačové hry, je dnes čtyřicet nebo i více let. Někteří hrají dál, jiné to přestalo bavit, ale naprostá většina z obou skupin žije normální životy stejně jako většina z těch, kteří hry v té době nehráli.
Já mezi těmi následky vidím hlavně to, že mladí hodně sedí u počítače, koukají do mobilu, moc se nehýbou a moc se nebaví s lidmi v reálném životě. Ale to samé se dalo o generaci dřív říct o televizi a o další generaci dříve o knihách a časopisech pochybné kvality. Navíc zrovna u prezentovaného prototypu hry, kde je nutné se hýbat a se spoluhráči či protihráči se potkat na jednom místě, tento problém prakticky zmizí. Opravdu to víc připomíná dětskou hru na četníky a zloděje (a něco podobného jste nejspíš hrával taky) než cokoliv jiného. Jen místo klacků a šišek mají plastové pistolky s připnutým mobilem. Kdyby měli vodní pistole nebo paintballové zbraně, taky by to byl zásadní problém?
Nebo jestli se vám nelíbí, že v současné době jsou počítačové hry celkem běžnou zábavou pro dospělé?
Re: Re: Re: Re:
František K,2021-01-29 17:11:59
Daniel Suchon, osobne nemám energie a času na bludné dohadovanie sa na fórach, ale aby ste si nedajbože nezamenili kauzalitu s koreláciou, pozrite sa sem https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103106000825
Vojtech kocián, detto. Ale "líbí se mi úplně všechno", nemajte strach, spokojný? ;)
Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce