Intoxikace vodou  
Případy, kdy se lidé upijí k smrti a kdy je „otrava vodou“ oficiálně uznanou příčinou úmrtí, jsou stále častější.

 

 

Zvětšit obrázek
Při „otravě vodou“ bolí hlava, postižený blouzní, ztrácí vědomí, dostavují se křeče, zástava dechu a smrt.

Voda tvoří zhruba 66% našeho těla. Pomáhá nám udržovat krev tekutou, je součástí všech buněk, vyplňuje mezibuněčné prostory. V každé chvíli našeho života nějaká voda opouští naše tělo, ať už při močení, kálení, potem a nebo při vydechování. Doplňování vody  – rehydratace, je tedy nezbytností.

To, co jsme se učili ve škole, že „bez vody není života“, platí pořád. Jenže také platí „všeho s mírou“. A právě toho si všichni nejsou vědomi a tak vědci mohli zavést nový termín – „smrtelné předávkování vodou“.


Na začátku letošního roku se 28letá kaliforňanka účastnila soutěže pořádané jednou rozhlasovou stanicí. Šlo o to vypít co nejvíc obyčejné vody. Vítěz si mohl odnést herní konzolu Nintendo. Jennifer Strange vypila během tří hodin zhruba šest litrů vody. Pak se jí neudělalo dobře a tak odjela domů. Zemřela v bolestech hlavy na intoxikaci vodou.

Případ Jennifer není, bohužel, žádnou výjimkou. Případů úmrtí z vody je hodně. K těm křiklavějším z poslední doby patří případ šikany na California State University. Rádoby vtipné nucení pít vodu 21letého mladíka ho stálo život.
 
Předávkování vodou je časté u návštěvníků klubů, kteří berou MDMA, extázi. Nemusí ale jít jen o sladce prohýřené noci. S podobným problémem se setkávají i trenéři sportovců. Jedna z dřívějších studií například prokázala, že u běžců maratónu také dochází v důsledku pití tekutin k rozhašení metabolismu v důsledku naředění krve. Rozbory krve u nich prokazují hyponatremii. O tomto „nedostatku soli“ v krvi se hovoří, pokud koncentrace sodíku klesne pod hodnotu 135 milimolů na litr krve. Normální je mít v krvi 135 až 145 milimolů/l. Spodní hranice, nebo její překročení, se projeví bolením hlavy, nevolnostmi a zvracením. Pochopitelně také častým močením, ale též poruchami mysli a dezorientací.

Řízení obsahu vody a solí v těle mají na starosti ledviny. Cedí krev přes miliony tenkých trubiček a odstraňují z ní zplodiny metabolismu a přebytečnou vodu. Když toho v krátké době vypijeme moc, ledviny filtrovat vodu z krve nestíhají. Krev je pak vodou moc zředěná.  Když voda s minimem rozpuštěných solí začne omývat buňky v těle, nedokáží se jí bránit. Buňky se začnou nafukovat jako balóny. Většina buněk s takovým rozpínáním nemá problémy. Pokud ovšem okolo sebe mají tukovou, nebo svalovou tkáň. Ta se totiž rozestoupí. Případ neuronů sem ale nepatří. Mezi pevně srostlými kostmi mozkovny je jen málo prostoru pro nějaké rozpínání. Za intoxikací vodou prakticky stojí otok mozku  a jeho vyhřeznutí v místě jeho napojení na míchu, zástavě dechu a smrti.

 

Zvětšit obrázek
Rozhlasová stanice 107.9 KDND vyhlásila soutěž o to, kdo vypije nejvíce vody než bude muset jít čůrat. Jennifer Strange při ní zemřela na následky intoxikace vodou. Zanechala tu manžela dva syny a dceru.

Naštěstí jsme otravě vodou vystaveni jen vzácně. Riziko vzniká až když jde o nějaký exces a nebo o poruchu spojenou se sekrecí vasopresinu. Vasopresin, nebo také vazopresin, se tvoří v hypotalamu. Ne nadarmo se této látce také říká antidiuretický hormon. Prostřednictvím hypofýzy totiž instruuje ledviny a poroučí jim jak moc mají s vodou šetřit. Toto tradované klišé není zcela přesné. Ve skutečnosti se ani tak nejedná o šetření s vodou, jako o to, že v případě stresu si organismus vyřazuje vše méně potřebné z činnosti. To aby mu momentálně postradatelné orgány neubíraly na maximálním výkonu. Bez činnosti ledvin se po nějakou dobu organismus dobře obejde.

 

Pro lepší představu jak to s vodou v našem těle je, nebude na škodu si připomenout, že u zdravého člověka, který je v klidu, jsou jeho ledviny schopny každou hodinu vyloučit 800 mililitrů až jeden litr moče. Kupeckými počty dojdeme k tomu, že aniž bychom se ohrožovali na životě z případné intoxikace vodou, můžeme za hodinu vypít 800 mililitrů až jeden litr.
Neplatí to ale vždy. Tak třeba při již zmíněném celonočním křepčení v klubu po požití extáze, nebo v případě maratónského běhu. V obou případech je správné doplňování tekutin hotovou alchymií. Vasopresin totiž vyřadí ledviny z činnosti natolik, že místo očekávaného litru, jsou schopny vyloučit jen zhruba 100 ml moče za hodinu. I když se člověk potí, pití jednoho litru vody za hodinu už může vést k maléru.
Bylo by bláhové se domnívat, že podávání vysoce energetických nápojů na tom může něco změnit. K vyvarování se případného průšvihu to chce spíše sledovat to, kolik tekutin vypijeme, vymočíme a vypotíme.  Za normální situace platí „poslouchej žízeň“ a tělo si samo řekne kolik vody potřebuje. V případech, kdy jede na tripu, nebo v režimu enormního fyzického vypětí, to ale neplatí.

 

Pramen: Scientific American, June 21, 2007

 



 

Datum: 01.07.2007 05:39
Tisk článku


Diskuze:

Tak jsem se před spaním trošku zasmál

Maratonec,2007-11-28 22:16:29

Tímto článkem mne Osel a hlavně někteří jeho příznivci v diskuzi pod článkem velice pobavili. Intenzivním tréninkem jsem si sice trošku zničil zdraví, ale vypitím JEDNOHO litru vody za hodinu to rozhodně nebylo. Z vody Vám totiž nebude nic, z tolik vychvalovaných intových nápojů Vás může bolet žaludek a jedno je velice pravděpodobné: Kombinace vysoké zatížení, tvrdý ionťák a následná nepromyšlená konzumace čokokolády s velkou pravděpodobností způsobí to, že se pose.... Nic horšího se Vám nestane, nemusíte se bát :)

Odpovědět

net je o info

trewq,2007-07-12 15:12:55

a ne o carkach, teckach, ... . pribuzne jsou sms.jde o ifo. pokud se chce ctenar gurman kochat a radne si uzit, neni nic snazsiho, nez sahnout po knize. iformacni charakter prispevku splnen. okecavani vedci z ÚJČ AV ČR je mimo. :)

Odpovědět

malem jsem chcipnul...

Petr Blazek,2007-07-10 22:03:37

po narkoze mi poradili, ze mam vypit hodne vody. protoze jsem byl vrcholovy sportovec, myslel jsem, ze hodne znamena fakt hodne, a vypil jsem behem pul hodiny litr a pul dzusu a litr a pul vody. udelalo se mi tak blbe, ze jsem zvonil na sestru. ta zavolala doktora, ale ja mu nebyl schopen rict nic, ceho by se mohl chytit. a bylo mi cim dal hur a uz jsem ztracel vedomi. zachranil me soused, kteremu bylo divne, kolik jsem toho vypil (nastesti neslysel, jak mi to prikazuji, jinak by mu to taky prislo normalni). takze bleskove cevkovani - a okamzite jsem byl OK.
jen pro zajimavost...

Odpovědět

odkaz

Q,2007-07-09 15:05:12

No a tady je ten odkaz, co mel byt na konci :-))

http://content.nejm.org/cgi/content/short/352/15/1550

Odpovědět

to Dalibor Kristek, Stanislav, Ladislav

Q,2007-07-09 15:03:42

Odky je prosim pochybovani o nejakem clanku, byt v sebevic verohodnem casopise, znevazovani? Podle meho je prave pochybovani a diskuse to nejvyznamnejsi; naopak to nejsmutnejsi je, kdyz si nekdo precte nejaky clanek (a je uplne jedno kde) a poklada to za hotovou vec, ktera musi byt nutne pravda. Nevim, jestli ctete vedecke clanky jako odbornik nebo jako laik, ale obcas i v docela renomovanych casopisech najdete takove bludy, ze clovek nestaci koukat. Co se tyka recenzentu, tak to je obcas jeste vetsi katastrofa (neni nic smutnejsiho, nez kdyz musite recenzentovi vysvetlovat zaklady nejakeho problemu, ktery nepochopil a diky tomu vam odmita publikovat clanke :-))) Proto je fajn, kdyz si clovek pri cteni zachova vlastni rozum, o znevazovani se opravdu neda hovorit...
Co se tyka toho, jak casto se tento problem vyskytuje - nesouhlasim tak uplne se Stanislavem, ze je to nesmysl, nicmene musi se sejit par okolnosti (a nemusi to byt ani zadne poruchy), napr. velky sportovni vykon atd. (viz odkaz na konci reakce) Ale souhlasim s nim v tom, ze "normalnimu" cloveku se asi jen stezi prihodi, ze se priotravi vodou..
A konecne, Ladislave, to si myslite, ze pokud clovek nic nepublikoval, tak se nemuze odborne ze sve vlastni zkusenosti k veci vyjadrit?

Odpovědět


Znevažování-nevíra

jar,2007-07-09 16:34:24

Podle mě nejde o znevažovaní článku jako takového. Ale u pana Stanislava mě spíše zaráží, že je doktorem na JIPce a neví ani nevěří tomu, že jednoho dne mu mohou dovést "dehydrovaného" "žíznivého" sportovce či smažku na MDMA, která se bude hrozně potit a vyžadovat tekutiny a jemu jako lekáři díky své nevíře nedojde to, že těm lidem chybí sodík a umírají mu před očima, aniž by věděl co má dělat, protože nevěří v 10 let prokázanou skutečnost a to tu, že se lze v extrémním případě upít (odsolit) vodou k smrti.

Jestli tomu stále nevěří ani po přečtení diskuze, možná by mohl sám podniknout pokus s MDMA v krvi na nějaké diskošce na své osobě. Blbý bude, pokud na JIPce narazí na vlastní klon. Pak tu bude o MUDr. Stanislava méně.

Odpovědět


Most

Vlad. Kolouch,2007-07-09 17:25:50

O Stanislava obavy nemám. Ten už si to tady přečetl a určitě mu to v mysli utkvělo. Spíš mám obavy o ty chudáky, kteří se dostanou na JIPKU, kde o tom zatím nečetli ani v zahraniční literatuře a ani na Oslovi.

Odpovědět

To pan Kristek

Stanislav,2007-07-09 13:44:26

Doporučuji vyhlásit anketu, kdo někdy viděl otráveného sladkou vodou - hned se ukáže jak je to závažný a rozšířený problém.

Odpovědět


Nedoktor

Ladislav,2007-07-09 14:05:04

Stanislave, už jste někde něco publikoval? Hoďte sem na to odkaz. Díky.

Odpovědět


Stanislave, Stanislave

jar,2007-07-09 16:26:39

Doporučuji vyhlásit anketu o tom, zdali je naše planeta kulatá. Kdo neviděl kouli v celém svém zorném poli, ale jen část například z letadla, je předem diskvalifikován.

Jak mohl někdo "takový" vystudovat na doktora?

Odpovědět

Tak nevím pane Šimůnku

Stanislav,2007-07-08 16:23:35

Tak nevím pane Šimůnku, kdo nechodil na přednášky. Nebudu opakovat další příspěvek, který ukazuje na Vaše totální neporozumění problému.Pokdd organismus sníží sekreci vasopresinu (ADH) dokáže bez problému i velké množství nadbytečné vody odstranit jako hypotonickou moč. A nejlepším ukazatelem je praxe. Nikdy jsme neměli na oddělení intenzivní péče nemocného, který by se dokázal "otrávit" vodou, takže jak už jsem psal tento problém je nesmírně okrajový jestli vůbec existuje....

Odpovědět


Odběratel Scientific Am.

Dalibor Kristek,2007-07-09 00:38:41

Pochybovat zda tento problém vůbec existuje je tak trochu znevažování úrovně časopisu Sci. Am.
A taky důvěryhodnosti lékařů, kteří se pod něj podepsali (celým jménem).

Odpovědět


Nevěřícímu Tomášovi

jar,2007-07-09 16:23:12

Na to že jste doktor mě zaráží, jakto že se podivujete nad extrémní okrajovou skutečností/záležitostí, která se už několikrát ukázala jako naprotsto reálnou a to je odsolení organismu s následkem smrti u maratónců a uživatelů MDMA. První smrt po požití MDMA byla prokázána před deseti lety v UK a zkoumalo se, jak k tomu došlo. Nakonec se zjistilo, že dívka neumřela na samotnou drogu, ale kvůli vypití 6l tekutin, které jí způsobili tento problém.
Pochybovat o tomto jevu z pohledu lékaře JIP je zarážející. Každý druhý mladý člověk užívající extázi vám řekně, jak zemřela první a zatím poslední oběť této drogy. Nevěřit tomuto jevu, protože jste se s ním nikdy nesetkal mi přijde jak ze středověku.

Odpovědět


Okrajový problém...

Pantarei,2007-07-10 18:31:53

...to zřejmě bude. Kolik znáte lidí, kteří vypili během tří hodin šest litrů vody? :)
To ovšem nemění nic na faktu, že tento jev existuje. Já taky užovku podplamatou nikdy neviděla a kolik hadů znám.. :)

Odpovědět


Sladká nevědomost

Caupo,2007-07-15 00:50:53

Je zřejmě jádrem doktorského povolání neiochvějně věřit sám v sebe a proto částečně chápu, že i vzhledem k celoživotní praxi na JIP nevěříte, že by něco takového mohlo být možné. Ne druhé straně, kdyby lidé podobným zbůsobem ignorovali byť jen detaily (což věřím, že otrava vodou vzhledem k četnosti je) asi bychom stále lozili po stromech.

Odpovědět

Fortrans..

KLara,2007-07-05 21:58:41

Nedávno jsem byla nucena vypít před jistým vyšetřením během čtyř hodin čtyři litry tekutiny, doplněné přípravkem Fortrans. Zasvěcení tuší o čem mluvím, nezasvěceným nebudu hnusným tématem kazit večer. Také jsem myslela, že bude po mě. Mimochodem, pokud se tu mihne nějaký lékař, zajímalo by mne, zda mi nehrozí podobné nebezpečí i při pití takovéhoto objemu tekutiny. Brzo mě to totiž čeká znovu.. uáááá :-O

Odpovědět


fortrans...

Tom,2007-07-05 23:50:00

Neboj, Fortrans není voda, ale právě roztok soli, která tvou krev nenaředí ;) ty 4 litry během 4 hodin mají svůj smysl, i když ten čtvrtý je fakt fuška... Hodně štěstí a ať to dobře dopadne ;)

Odpovědět

Já se jako léař domnívám

Stanislav,2007-07-03 12:38:16

Já se jako lékař domnívám, že jsou to nesmysly. Zdravý člověk, který nemá poruchu funkce ledvin může vypít i několik litrů vody v relativně krátkém intervalu a vůbec nic se nestane. Je rozdíl mezi tím něco vypít a dostat to přímo do krevního oběhu. U zdravého člověka jsou mechanismy, které zabrání vstřebávání nadměrného množství vody ze zažívacího traktu. Dále ledviny mají obrovskou filtrační schopnost, za 1 minutu přifiltrují (clearence) cca 100 ml krve, tzn. zhruba 6 litrů za hodinu což odpovídá zhruba 140 litrům za den -výše zmíněný údaj o 3 litrech za den je totální nesmysl.Pokud by někdo po vypití několika litrů vody zemřel, musel by mít 1.poruchu vstřebávání ( málo pravděpodobné) a současně
2. poruchu funkce ledvin - pravděpodobnější, nemoci ledvin často probíhají skrytě a lidé o nich často vůbec neví. Ovšem musí platit 1. 2. současně. Jak už jsem výše napsal, zdravý člověk se nemůže otrávit vypitím ani několika litrů tekutin (vody) třeba během půl hodiny. Mimochodem název článku je vysloveně bombastický, i když celý život pracuji na oddělení intenzivní péče, nikdy jsme neviděli někoho, kdo by se otrávil pitím vody nebo dokonce kvůli tomu zemřel. Pokud se něco takového stává, pak je to extrémně vzácné asi ještě mnohem vzácnější než když někoho zabije blesk.

Odpovědět


Asi jste nedával moc pozor na teoretických oborech

Jan Šimůnek,2007-07-03 22:03:05

Ledviny sice skutečně vyrobí denně 120l primitivní moče a pak ji koncentrují zpět na definitivní, ale jsou tam vazby mezi vodou a ionty (v zásadě moč nemůže být méně koncentrovaná než fyziologický roztok). Takže i při totální zástavě produkce vasopresinu bude s vodou utíkat ven i sodík a draslík. Dotyčné dámě by nejspíš pomohlo napití hodně slané vody.
Uvedené krajní stavy jsou záludné ještě v jedné věci: organismus na ně není stavěn ani senzoricky, takže nadbytek vody je vnímán pocitem žízně. Což třeba toho tanečníka sjetého MDMA může vést k názoru, že ještě nezvládl dehydrataci (která je notoricky známým rizikem při těchto aktivitách), a motivovat k dalšímu pití.

Odpovědět


to Jan Simunek

Q,2007-07-08 10:42:21

Tak nevim, kdo nedaval na prednaskach vetsi pozor, ale musim vas opravit v jedne veci :-)) neni pravda, ze koncentrace vsech iontu musi byt v moci stejna jako ve fyziologickem roztoku, teoreticky ani celkova koncentrace iontu nemusi byt stejna. Existuji totiz transportni systemy, ktere dokazi z moce urcite ionty odvadet "zpet" do organismu. Isotonicka je pouze primarni moc (sice nejsem doktor, ale pokud vim, nerika se ji primitivni, ale primarni?), sekundarni uz ne, hlavne u sodnych iontu dochazi k resorpci a odvodu zpet do krve (pak treba draselne, hydrogenuhlicitanove atd.). Pokud by platilo to, co tvrdite, pak by organismus nebyl schopen udrzet homeostazu.

Odpovědět

kdybych

pavelm,2007-07-02 18:06:13

Kdybych věděl, co to vyvolá, tak sem to snad ani nezmiňoval...

Odpovědět


kdybys

kamil,2007-07-03 01:20:02

nebyl hlupak,,,,,,,,tak by sis to predtim uvedomil

Odpovědět

Cože? Mně tam čárky spíš chybějí.

Jana,2007-07-02 15:35:00

Už asi došlo k nějakým opravám, ale já jsem tam spíš našla pár míst, kam by čárky patřily, když už jsme takoví puntíčkáři.
Jinak, otrava vodou je pěkně popsána například v románu Jarmily Loukotkové Navzdory básník zpívá. Jednalo se o jednu z forem krutého středověkého mlučení.

Odpovědět


gramatika

brano,2007-07-02 17:16:29

co mate stale s tou gramatikou? nechapem, kde sa v pouzivateloch internetu berie ta drzost kritizovat nieco, co maju zadarmo... za odborne clanky, ktore mozete denne citat napriklad tu na osel.cz, nedal nikto z vas nikdy ani korunu... dokonca ani \\"dakujem\\"... ak sa vam clanky na nejakom webe nepacia, nikto vas nenuti ich citat... ak chcete mat servis s korekciou gramatiky, kupujte si drahe casopisy, kde dostanete, za co zaplatite alebo si najmite korektora, ktory vam bude posielat opravene clanky z osla za patricny honorar a ked s nim nebudete spokojni, mozete ho peskovat pripade mu skratit mzdu... v pripade, ze ste si u autora tohto clanku korekturu neobjednali a nezaplatili, dajte s tym pokoj... alebo nas poteste vlastnym webom s bohatym obsahom a spravnou gramatikou, kde sa budeme radi zadarmo chodit ucit, ako sa to spravne robi...

Odpovědět


to brano

gramatyk,2007-07-08 10:30:01

za prvi pod pojmeme, odborni clanek, se rozumy neco jyniho tohle, to neny (jedna se o prehledni clanek) a co se tika gramatyki je fuk kde clanek je a jestly je zadarmo nebo placeni ale pokud, je, psani, ceski, tak ma bit ceski psan - jynak to vipada docela hrozne ne ?

Odpovědět

H2O

Ccecil,2007-07-02 11:20:12

A voda není ani zdaleka jediná látla, na první pohled běžná a naprosto neškodná, která dokáže v přiměřeném množství účinně zabít. Něco s tou osvětou taky budu muset udělat.

Odpovědět

Interpunkce

Vorel,2007-07-01 19:02:04

http://digiweb.ihned.cz/c4-10121910-21488380-009000_d-potiziste-na-chatu

Odpovědět


ale

CC,2007-07-02 09:41:44

ta interpunkce je opravdu strašná, na tom sotva co změní jakýkoliv argument

Odpovědět


to CC

Petra,2007-07-02 10:06:29

V interpunkci ma Osel opravdu co zlepsovat. To nic nemeni na tom, ze ten clanek presne sedi na styl pavelmovych komentaru. Nehlede na to, ze dle jeho uvah, kdy "carky ani moc nechybeji, spis je jich tam moc" a prikladu s vlozenym "bohuzel", kde jsou carky v poradku, jeho znalosti nejsou o moc lepsi :P

Odpovědět

kantorka

J. Havlová,2007-07-01 18:52:55

Suprový článek. Kéž by si hopřečetlo co nejvíc mladých experimentátorů. Mohlo by jim to zamezit větším škodám na jejich zdraví a některým možná i život. Tyto poznatky je třeba na školách šířit! Děkuji Vám.

Odpovědět


panebože

CC,2007-07-02 09:35:34

to snad ne, to raději do osnov dát kritické posuzování názvu rubriky "osloviny"

Odpovědět

Tana

pavelm,2007-07-01 15:09:09

Doplnit ne, spíš ubrat. Kritizuju jen tu přečárkovanost a to jen proto, že s přebytkem čárek se mi to blbě čte. Nedostatek bych ani nezmiňoval.

třeba "Když voda s minimem rozpuštěných solí, začne omývat buňky v těle, nedokáží se jí bránit." Tak ta čárka po solí je nesmysl.
"Případ Jennifer není, bohužel, žádnou výjimkou." Taky si myslim že ty čárky tam jsou navíc.
Myslim že když sem to čet poprvý tak toho tam bylo víc, ale to je jedno.

Odpovědět


Vsuvka

,2007-07-03 20:43:34

"Případ Jennifer není, bohužel, žádnou výjimkou."
Toto je normálna vsuvka.
Čiarka sa píše pred a za vsuvkou.
Vsuvka sa vyznačuje tým, že má veta aj bez nej zmysel.

Odpovědět


Ehm

Katy,2007-10-12 14:31:44

Jednoslovné vsuvky není třeba oddělovat čárkami. Gramaticky špatně je pouze neoddělení oslovení, což je ale něco rochu jiného.

Odpovědět

Andrej

Bohouš,2007-07-01 14:00:21

Lékař by nikdy, kdyby byl té nešťastné paní nablízku,neschválil její počínání. Zdravé ledviny při "normálním provozu" zpracují tři litry tekutin denně. Lékař Vám také neschválí víc, než čtyři piva za 24 hodin. Pivo má zhruba devadesát dva procent vody, zbytek připadá na 2000 chemických látek. Fyziologický roztok obsahuje 0,9 procenta NaCl. Ani po velké ztrátě krve nedostanete šest litrů tekutin.

Odpovědět

Pokusy

Bohouš,2007-07-01 10:15:55

tohoto typu a popravy vodou byly prováděny i v koncentračních táborech. A pivaři, kteří vypijí svých dvacet denně, to dělají z lásky ke svému pivnímu mozolu.

Odpovědět


Veď prave

Andrej,2007-07-01 12:07:11

Pivo nie je voda - obsahuje významné množstvo solí. A vytrvalostní športovci tiež nepiju čistú vodu, ale izotonické nápoje. Keby Jennifer pila namiesto vody fyziologicky roztok zrejme by sa nič nestalo, alebo ano?

Odpovědět


aa

asd@asd.das,2007-07-01 19:43:57

Tak tak, ionťáky jsou pěkně slaný...

Odpovědět


Pivo...

Arccos,2007-07-02 12:09:02

Pivo je močopudné. Pivaři, co takto do sebe kopou půllitry kazdou chvilku odbíhají. Však to určitě všichni známe. Jsme pak takové chodící průtokové ohřívače. :)
Krom toho při takovém pití piva člověk obvykle nic, kromě blbých keců, nedělá.

Odpovědět

čárky

pavelm,2007-07-01 06:37:10

Ta interpunkce je strašná.

Odpovědět


eh

fasdf,2007-07-01 08:05:10

S carkami jdi k sipku.
Velmi zajimavy clanek.

Odpovědět


Pavelmovi

Tana,2007-07-01 12:54:17

Pavelme, ještě jsem sem nikdy nepsala,ale dnes musím. Gratuluji. Toto je první Vaše rozumná připomínka (krom desítek těch Vašich a Zephirovych radoby odbornych blabolu). Protože jsem znalostí o tom, kam psát čárky ve škole taky nepobrala, dovedu si predstavit,jak jste jim timto pomohl. Pokud jste ale do redakce napsal, kam ty carky maji doplnit, pak jste lepsi nez jsem predpokladala.

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz